Käsityöt Osa 4 (alkaen 5.1.2021 ->)

Nyt tekeillä polvisukat villa-kasmirlangasta. 
On kyllä ihanan pehmeetä.

Nyt on ollut niin lämmintä, että olen välillä istunut pihalla kutomassa. :smirk:

Parille miehelle tehnyt villasukkia ja sisarusten lapsenlapsille jatkan taas viime talven malliin sukkien kutomista.

Ihan perus sukkia vaan ja kevään vauvanpeitosta jääneestä villalangasta tein puoli vuotiaalle mekon.
Ilman ohjetta, saa nähdä sopiiko:/

Elämäni ensimmäinen koukkuamistesti, vai tunisialaista virkkaustako lie. Pannulappu tuli.

Paksua ja pirun säikeistä puuvillalankaa ja 8 kaapelikoukku. Oli mukavaa, eikä paukkunu ranne kuten virkatessa. Poistuu etsimään miniontelokudetta :slight_smile:

Eihän sitä minionteloa täältä löytyny. Otin sitten ohuinta mitä oli, jotain turkkilaista, kelpasi testiin, vaikka hiukan turhan paksua oli mun ainokaiselle koukulle. Google, Pinterest ja Youtube on kyllä aika ehottomia opeja. Monta minitilkkua tuli tehtyä tavallisella koukulla sukkalangan jämistä. Nyt sitten päätin olevani riittävän oppinut ja tilasen ne miniontelokuteet, koiran peti on tekeillä ja peti tarttee kunnon päällisen.
Alemman pannunalusen pistolla aion yrittää, napakampi ja ohuempi kuin tuo päällä oleva perussilmukalla tehty.

Vyölaukku tk:n osastolla työskentelevälle, kun kaikissa työvaatteissa ei ole kunnollisia taskuja. Toisessa isommassa taskussa on päällä kaksi pienempää taskua. Kangas on romuvintiltä löytyneestä tunikasta, aika ryhdikästä.

Tilasin eilen 1.2 kiloa paksua villasekoite lankaa. Aattelin ahertaa torkkupeiton niistä. :wink:

Faith Cal osa 4 virkattu ja Pörrö

Perus sukkaa

Polvisukkaa tulossa. 

Kukahan osaisi kertoa jotain tästä villapaidasta? Se on paksua villaa, käsin näyttää olevan kudottu koska juoksut takana ei aina ole säännöllisiä. Joitain kelttikuvioita esim tuo toistuva kelttiristi. Kirppislöytö josta ajattelin tehdä tallukoiden sisäpuolen. On minulle liian lyhyt helmasta ja hihoista. Tykkäisin tehdä itselleni jostain langasta joka ei olisi pelkkää kutiavaa lammasta, kuviot on kivoja. 

Keväällä ostin poltetun oranssin värisen untuvatakin alennusmyynnistä.
Tein siihen asusteet.

Polvisukat valmiit.

Muistinpas käydä Lankakaapissa töistä tullessa. On vaan keskivikkoisin auki.
Jotain pientä laitokseen jouluksi.
Alpakkalangat vaan 1.95/ 50g
Niistä ihana neuloa.

Lankakaapissa on ihania lankoja. :wink:

Tosi mukava omistajakin. Itse värjää.

Minulle iski neuleuupumus, varmaan liikaa liian isoja töitä.  Nyt teen vähän helpompia juttuja. 
Nimesin nämä inspiraatio kadoksissa lapasiksi.
Sukat on alussa, ovat color palette socksit,  muokkasin ohjetta paksulle langalle.

Tämä valmistui just. Kokoa 170*170 cm ja painoa 2,7 kg.

Joulusukkaa tulossa 

Eka sukka valmis, näistä tykkään.
Taitaa jäädä mulle. :slight_smile:

Nämäkin on valmistunut, ei oo vielä höyrytetty niin vähän rypyssä.