Käsityöt, Osa 5 (alkaen 18.8.2024 ->)

Nämä huovutin ensin varovasti 30 asteessa villapesulla, koska sama into lanka kuin eilisissä ja ne meinas huopua liikaakin.
No villapesussa ei huopunut yhtään.
Uusiksi 30 asteen pikapesu ja nyt ihan ok.
Vähän jäi ehkä isoksi vieläkin. :wink:

7 tykkäystä

Itselleni tein Botanicsn hieman muunnetun version taisi tulla liian iso.

13 tykkäystä

Olet nostanut kukat pystyyn, olen samaa mieltä, noin niiden kuuluukin olla :tulip: :hyacinth:

:grimacing: Et usko. Huomasin vasta valokuvasta että mimulta on käänyt kokonainen kerros pois. Noiden ylärivin oranssien pallukoiden piti olla samankokoisia kuin alemmassa rivissä.
Muumien syytä koko juttu. Olin heidän mukaanaan koko viikonlopun.

1 tykkäys

Minullakin annosteleva säiliö, mutta jos pesen jollain muulla pesuaineella, laitan annostelun nollalle ja vaihtoehtoisen pesuaineen pallossa rumpuun.

Pitää tutustua miten se onnistuisi. :slightly_smiling_face:

Väriä elämään. :blush:

12 tykkäystä

Ihanat ilopillerit :heart_eyes:

2 tykkäystä

Lisää lapaslankaa huovutettaviin lapasiin.

Oli laitettu vielä sukkalankaakin kaupan päällisiksi. :blush:

5 tykkäystä

Jestas sentään, miten ahkera olet

1 tykkäys

On täällä ahkeraa porukkaa. Pesua odottaa mietiskelypaita ja isukin villapaidan korjaus. Puikoilla vain perussukat. Mitäs sitte- mietintä menossa.

Valmis. Tämän vaikeampaa mallia en tee. Ratkojaa joutui monasti käyttämään. Tarkkuussa olisi vielä parannettavaa. Kankaat kierrätyskeskuksesta n.10€

17 tykkäystä

Seuraavat huopalapaset.

Tässä ne on heti koneesta otettuna.

Laitan ne vaan käteen ja muotoilen sopivaksi.

Ei niitä paljoa tarvitse venytellä.

8 tykkäystä

Upea peitto, Kurppa! On kyllä ollut valtava työ sinulla tuossa :+1:

1 tykkäys

Kuinka isoot ne lapaset pitää olla ennen huovutusta?

Aika isot.

Sivusuunnassa löysää varmaan joku 5cm ja kärkikavennukset aloitan kun keksisormen jälkeen on joku 1-2 cm neulottu, eli sielläkin reilusti löysää.

Mitä löysempää neuloo, sen enemmän huopuu, jos neuloo tiukahkoa, ei huovu yhtään niin paljoa.

Minulla on paksuhko lanka, 40 silmukkaa ja 4,5 puikot.

Tällä paksulla langalla teen noin 12-14 krs kuviota ranteeseen, koska silloin ranneosasta tulee napakampi, sitten noin 12 kerrosta, kunnes tulee peukun kohta ja sitten noin 24-26 kerrosta, kunnes alan kärkikavennukset.

Peukalossa on 16 silmukkaa ja 16 kerrosta ennen kavennuksia.

Minun lapasiin tulee latvialaiset palmikot.

Tässä näkee vähän kokoa.

7 tykkäystä

Kiitos Suokukka, kunhan saan lankaa niin rupeen tekemään.
Jospa noilla kädet pysyis lämpimänä lenkkeillessä.

1 tykkäys

Tuo Rauma vams ainakin huopuu todella nätisti.

Lanka-ja kudemyymälä pukkilasta sitä tilasin, oli hyvä tarjous parhaillaan niistä.:wink:

Ja jopa minun viluiset sormet on 20 asteen pakkasilla mennyt näillä ilman aluslapasia.

Sinne kyllä mahtuu ohuet lapaset allekin jos tarvitsee.

1 tykkäys

Mietiskelypaita pestynä.

Väri todellisuudessa lähempänä sitä yläkuvan ruosteista tynnörinpäätä ja on se pääteltykin. Katkon langanpäät vasta pesun jälkeen. Väriä päästi aika reippaasti ja venähti, eli matkaa tyttären vaatekaappiin. Hällä on pidemät kädet.

Eiliset sukat päätyi takasin kerälle. Kaunis käsinvärjätty ohut villasukkalanka. Kuin olis jotain merseroitua virkkauslankaa neulonu. Ei tullu sukkia siitä. Sitä on kaksi vyyhtiä, eli, jos sietäisi kutinaa sen verran, että ostais pörröä sekaan ja tekis paidan prinsessalle. Toiselle olis vihreät pehmolangat. No, sitä miettiessä teen pojulle paidan.

9 tykkäystä