Sattuipa sovivasti! Piipahdan kohta kirjastoon tuon Väriä luonnosta kirjan lainaamaan, näkyy olevan hyllyssä. Kauheasti on ihan kaikkia kirjojen määriä vähennetty ja vanhat poistohyllyissä ilmaiseski jaettu, uusia hankitaan kituliaasti.
Sundströmin kirjat on mulla ollut alusta alkaenruotsinkielisenä ja Sienivärjäys v -83 suomeksikin, noissa vanhoissa on esim alunan määrä liian suuri, 10 % nykyään käytetään, ettei lanka vauruoidu, muutu karkeaksi.
tykkään eniten tuosta väriä luonnosta kirjasta, siinä on hyvät selkeät ohjeet.
monet kirjat keskittyy liikaa värien kemiaan, en jaksa niitä liian teoreettisia kemiakaavoja koko kirjan vertaa katsella, vaikka olen aina tykännyt kemiasta ja myös se on ammattini.
Olen hakenut yksinkertaista ketjukaavaa ja löysin. Tietysti piti kokeilla, ei ollut vaikeaa mutta piti olla tarkka. Blokin koko n.24x24cm.
Tein yhden kokeeeksi mutta eihän se yksi blokki näytä miltään niin muokkasin kuvamuokkauksella miltä näyttäisi isompi alue.
Ajatuksena olisi tilkkupeite, tuplapäiväpeite.
Tyttö on nytkin täällä mun kaverina toohaamassa. kivaa kun pääsen vähän mukaan harrasteisiin.
Mies vei minut sunnuntaina jopa lyhyelle metsälenkille kävin kattelemassa onko sieniä tulossa, kaksi orakasta löytyi ei muuta, jospa parin viikon päästä nousis, kun nyt vähän satoikin.
Mulla on ihan virkeä olo, mutta käsi aika vaisu vielä tietenkin.
Sopat kiehuu täälläkin. Kaarnan palaan reikä ja “kinkku mittari”, näyttää samaa kuin syvemmällä digitaalinen mittari: vasta 50•, lisää pökköjä pesään siis