Sitähän minäkin, kun sanoin, että muistuttaa maksaruohoa. ![]()
Ruusujuuri kuuluu maksaruohokasvien heimoon.
Mikäköhän tämä?
Joku tatar.
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Voi olla Alppiröyhytatar.
Nuita kasvaa villinä aika runsaasti
Mikäs kasvi kukkanen tämä on
Ei näy kuvaa. ![]()
Tarha alpihan se on, kiitos vastauksista. Mistähän moista, kaunistusta saisi hankittua🤔
Joskus sitä miettii, että mitähän juupelia sitä on tullut kylvettyä. Eli vaihteeksi nimilappu hukassa. Mikähän on tämä pieni, siro ja kaunis kukka?
Ihan tuli joku etelänmunkki mieleen, eli voisko olla, että olet jotain munkkia kylvänyt? ![]()
Tähkämunkki näkyi olevan ainakin hyvin saman näköinen. ![]()
Minulle tuli tuosta kukan muodosta vaan heti mieleen se luonnokasvi, joita joskus harvoin olen tienpielessä nähnyt.
Mä en erota kellokukkia toisistaan (paitsi vuohenkellon) - mikäs tämä mun kataja-alueelle ilmestynyt on?
Juu, lilaan taittaa. Saa olla tuolla mihin on asettunut ![]()
Kissankelloksi olen tuollaisia sanonut.
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Äänet siis hajaantuvat
mistä parhaiten erottaa kissan- ja harakankellon toisistaan?
Kukan mallista. Harakankellossa on kukan terälehdet teräväkärkisemmät ja värikin on erilainen. Kissankello on sinisempi.
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Kyllä tuo on kissankello.
Täyty käydä ulkona tekemässä tarkistus.
Harakka harottaa, vähän huono kuva.
Kissa kauniin kellomainen.
Ei tarvinnu käydä kaukana ![]()
No mikäs kello se tämä on, aamulla bongattu maantien reunalta jossa kasvaa rehevästi vaikka mitä? Luulin jo että on vuohenkelloa ja linnut olisi siirtäneet mut ei taida olla. On niin rehevässä paikassa ettei lähelle viitsi mennä.
Mikä tää on, rikka?
No niinpäs onkin
nyt kun muistelen niin saattoi olla tuossa jo viime kesänä. Kasvaa agapanthuksen juurella. Kiitos Jatuuli ![]()