OHO mikä hinta. Etteivät vain ole kuulleet mihin niitä tarvitaan, että käyttö on laajentunut puutarhapuolelle? Nyt suoritat hintatiedusteluja hiukan laajemmin. Pitääpäs koettaa kuukkeloida.
Kuukkeloin aivan sinnissä mutten saanut yhtäkään osumaa. Muistan miten aiemmin kuukkeiloin ja vertailin niitä aivan kevyesti ja Keskisellä niitä oli tarjouksessa valtavia pinoja. Voi olla nytkin mutta salaa.
Kävin tekemässä äkkiä mittatyöt, tilavuus on 65 l, syvyys 30 cm, 40 cm leveä ja 70 cm pitkä. Ovat noin mittoja. Styrox-laatikon syvyys on vaan 19 cm ulkomitaltaan, Muuten ovat hyviä, mutta toi syvyys on liian pieni.
90:n litran musta suorakulmainen muovipalju maksoi Seinäjoella viime viikolla 10,95. Pyöreä 90 litran palju ja suorakulmainen 60 litran olivat molemmat 8,95.
Suorakaiteen muotoisia paljuja oli myynnissä ainakin T:talo ketjun liikkeissä alle kymmenellä erkillä.
Mutta kun meillä ei ole sellaisia kauppoja. On tää sellainen käpykylä. Ai, mut entäs "Robbari", sinne onkin soitettava heti aamulla.
Juuri samoja paljuja käytän ja samaa kokoakin kun Pirkko-Martta mainitsi. Tänään olen istuttanut niihin juuri 16 tomaatintainta 2 per. palju. Paljut ostin viime keväänä kyseisestä Tuurin kaupasta ja hintalappukin löytyi vielä kyljestä, eli 6 € kpl. Halpoja olivat verrattuna mainitsemiinne hintoihin verrattuna.
Missäs päin Pirkko-Martta asustelee? Kyllähän sitä nyt turhemmankin takia ajellaan. Kannattaa laskea mitä säästää paljuissa ja mitä bensaan menee.
(Minä jo tuumasin sitäkin että paljonkahan maksaisi matkahuollon rahti )
Pirkko-Martta, mie voin roudata,T-talo on matkan varrella
(Pörsistä olen omani ostanut)
sano vaan koko, määrä ja ylin hinta, mitä saavat maksaa,
tila-autossa kulkevat leikiten :)
Kuukkeloimalla sanalla laastipalju saa jo hyvät vertailumahdollisuudet...
Meidän toisessa kasvihuoneessa on laudoista tehdyt yhtenäiset kasvulaatikot molemmin puolin. Toisessa kasvarissa olen kasvatellut säkeissä, ruukuissa, ämpäreissä ja myös juuri näissä betonipaljuissa. Koko on luultavasti 60-70 litraa, mustaa muovia. Ostin niitä Orimattilan keskustassa sijaitsevasta halpakaupasta ja hinta oli muistaakseni 3-4 euroa/kpl. Ovat tukevia ja kestäviä.
Pirkko-Martta, kysäise vielä Robin-Hoodista, siellä niitä oli ainakin viime kesänä. Jos ei sieltä löydy niin tartu Kibun tarjoukseen
Ainiin se oli laastipalju. Kuukkeloin väärällä nimellä.
Soitin Robbariin ja olihan siellä niitä samoja paljuja ja hintakin oli 7,95. Varasin jo 14 kpl 65:n litran. pienempään kasvihuoneeseen menee 9. Kannatti ottaa asiasta selvää, tuli säästöä vaikka kuinka paljon.
Mielettömät hintaerot.
Onneksi en sanonut niille puhelimessa rautakaupan hintaa. Olisvat varmaan nostaneet ne hetipaikalla. Pitää olla hiljaa kuin "pissi sukassa" !
Mitähän se myyjä tuumasi kun varattiin 14 laastipaljua. Laski varmaan luurin ja sanoi työkaverilleen "En tiedä mutta siellä yksi rouva alkaa oikein valuhommiin" ja menee hiljaa juomaan kahvia.
Silloin kun minä ostin niitä omia paljujani olin mitannut ihan sentilleen montako tarvitsen ja lähdin isännän kanssa hakemaan kun minulla ei ole kuorma-autokorttia. Siellä myymälässä sitten se myyjä ja isäntä kysyivät yhteensä varmaan kahdeksan kertaa että oikeinko totta niin monta. Sen verran olin pirullinen että olin muka typerällä rouvamoodilla ja räpyttelin silmiäni ja sanoin että joo, niin monta. Enkä ollenkaan sanonut sille myyjälle että mihin tarvitsen kun ajattelin että nostavat heti hintaa.
Mitähän lie parisen vuotta sitten uuden kaupan avannut ihminen miettinyt, kun minä mennä tohisen silmät pyöreinä kysymään ovelta, että mikä se tuo musta suuri kippo tuolla ylähyllyllä on? Mies kertoi opettavaisesti, että no se on laastipalju ja että niitä menee aika hyvin rakennuksille, kun ovat kertakäyttökamaa. Juuri sitä nimenomaista paljua en silloin ostanut, mutta se oli ensimmäinen tutustumiseni tähän ihmeelliseen astiaan Huomasin nimittäin kipon melkein ensimmäisenä asiana tämän uuden kaupan ikkunasta, kun vakioruokakaupassani siinä vieressä kävin.
Raksoilla kertakäyttökamaa Hirveätä tuhlausta! Mun pitää varmaan päästä piakoin paljuostoksille, ennen kuin myyvät kaikki loppuun. Täältä puutarhanetistä kun leviää maailmalle kaikenlaista villitystä. Vrt. Kristan paviljonki jollaisia tänä keväänä on liki jokaisessa messutapahtumassa ja lehdessä näkynyt.
Käy sieltä raksalta kerjäämässä niitä käytettyjä.
Niihin sitä betoninlitkua jää seinämille, mutta ei kai se haittaa siinä puutarhakäytössä...