Juu elikkäs uskalsin minäkin laittaa jotain meitin pihalta...vanha rintamamiestalo ja pelkää rikkaruohoa koko piha oli joten antakaa armoa. Tässä kuvaa poitsun hiekkalaatikolta...aika köyhän näköistä vielä...toinen puoli vasta tehty...Oikealle puolelle ylös tulossa kehäkukkaa ja auringonkukkia...aitaa vasten köynnöskrassia...alemmas jotain kesäkukkaa ja ihan alas pensaskrassia...vasemmalle jotain kesäkukkaa ja reunaan pensaskrassia jos nyt saavat aikaiseksi kasvaa... pieniltähän nuo kesäkukan "taimet" näyttää..näinköhän ehtivät kukkia laisinkaan???
juu ja lisää huvituksia...köynnöskrassia tulossa keskelle ja tuohon puun varteen...muutama uusi jättipoimunlehti täytyy hommata kun näköjään talvi korjasi parempaan paikkaa...=)
Eikä mitään köyhän näköistä vaan aivan ihanan luovaa työtä ja kaunista upea paikka pojalla touhuta...Kyllä ne taimetkin kasvaa siitä
Tässä näkyy tämä miun aarre...ihana piharakennus kaivoineen kaikkineen...kamalan näköistä sotkua. Huomatkaa tikkaat ja kaikki puut. Ukko-kulta väkertää katetta tuohon...ja sitten minä saan köynnöstä kasvamaan....antakaapa vinkkejä mitä siihen voisi laittaa....=) missä olisi vaikka valkoisia kukkia???mitä en saa tapettua...tuossa aidan toisella puolella on se ihme penkki edellisessä kuvassa...
Nonniin ja viimeinen kuva riesaksenne... Tuolla taustalla näkyy naapurin talon lisäksi pikkuruinen kasvimaani rikkaruohoineen...
Pääsen sinne vasta v.loppuna käsiksi ja sinne on tulossa se iki-ihana kasvihuone....toivotaan, että sipulit ja muut ehtii vielä kasvaa.täytyy ensin hakea naapurista viikate ja antaa rikkaruohoille kyytiä...ja ei tämäkään penkki kauhean silmiä hivelevä ole...siirsin vanhasta penkistä tänne kukat kun eivät koivun alla viihtyneet ja viimekesä niin kamalan kuuma, että eivät millään meinanneet alkaa kasvaa....täytyy nyt siis toivoa parasta..penkistä löytyy kurjenpolvea sun muuta ja kulmiin on tulossa kärhöt...ja siellä seassa edelleen krassia...ai miten niin tykkään niistä
peittää sopivasti aukot mihin kukat eivät ehdi levitä..
Nonniin ja tässä se oli se viimeinen...ei siis äsken...tässä tämä entinen perennapenkki koivun alla....ei varmaan tarvitse sanoa, että ei oikeen viihtyneet tässä...joten tästä tuli nyt tällainen kesäpenkki...auringonkukkaa,, krassia keskellä, jotain leviävää rehua mikä valloittaa mein koko nurmikon ja pensaskrassia toisella puolella jälleen...taustalla näkyy tämän hetkinen projekti...heinäseiväsaitaa jatkan ja teen sinne kulmaan uuden penkin mihin laitan korkeita perennoja peittämään rumaa lepikkoa...
Nonniin...siinäpä niitä oli...ja kaikki vinkit mitä tulee mieleen niin antakaa palaa....apu on todella tarpeen...mein pihasta sen verran jotta käytetään mahdollisimman paljon kierrätyskamaa ja koitan ostella mahdollsimman vähän uutena mitään...rikkaruohoja saa olla, nypin niitä sitten raivopäissäni pois...penkkien reunojen ei tarvitse olla ihan suorassa vaan pieni vinksinvonksin saakin näkyä... heinäseipäitä väärinkäytän koko ajan ja maalaan kaiken mikä eteen sattuu....olen ehkä hieman tällainen peppi pitkätossu....pidän rehevästä ja värikkäästä pihasta.tosin aina välillä tuo raha rajoittaa haluja, mutta pikkuhiljaa....voin laitella kesemmällä kuvia kuinka nuo penkit muuttuu...ja uudesta kasvarista ja kasvimaastakin kunhan ne nyt on kuvauskunnossa....ja kommenttia kiitos kaikilta...meitin mies ei meinaan enää ymmärrä tätä puutarhatouhua ja muutkin pyörittelee päitään....jotta enhän minä nyt suinkaan ainut ole...
eilen muuten kun oltiin kävelyllä ja pysähdyin mietiskelemään niin poika kysyi miksi äiti niin vihaisen näköinen. Ukko-kulta siihen sanoi, että äiti varmaan miettii jotain köynnöstä...ja arvatkaapa mitä? Niin muuten mietinkin.
En minä kyllä ymmärrä mihin sinä apua tarvitset....paitsi jos ihan oikeesti haluaisit viivottimella vedetyn ja vimosen päälle viilatun palkintopihan... mitä en oikein usko.
Siulla on kodikkaan ja persoonallisen oloinen piha, pidä vaan omasta tyylistäsi kiinni!
- ja muuta samantien nimmarisikin - tuli tosiaan vanha kunnon Långstrump mieleen kun noita kuvia katselin...
Minä en kyllä ymmärrä, mihin sinä, Katjuzka, apua tarvitset, kun pihasi on aivan täynnä tosi upeita ideoita ja mukavia yksityiskohtia!! Minä huokasin syvään varsinkin sen poikasi leikkipaikan ääressä ja tuo tapasi maalata kaikki rakenteet samalla värillä näyttää tosi kivalta.
Kysyit valkokukkaista köynnöstä, mutta minä en muista nyt muita kuin kärhöt. Kävisiköhän tuohon kiinanlaikkuköynnös tai viiniköynnös?
Aivan hurmaavia yksityiskohtia! Ensimmäisenä tuli mieleen, että nyt lähdetään satujen maailmaan. Ja Peppihän sieltä löytyikin innoittajana. Minä mitään ala neuvomaan, osaat itse tehdä niin hyvin itsesi näköistä pihaa.
Jaa paitsi että tuli mieleen köynnöshortensia...ei nyt ehkä IHAN valkoset ne kukat oo mutta haitanneeko tuo...? Huvikummussakin kaikki on aina vähän sinnepäin...
Minä olen sen verran ikävä ihminen, että sanon että hankkisin kanttausraudan, tekisin pyöreistä kivistä kummelin ja hankkiutuisin noista lautareunuksista eroon. Ja runsaasti kompostia ja ruohosilppua istutusten katteeksi.
PS Eikä se kummeli ole tämä “ratkiriemukas koomikkoryhmä” vaan suomalaisten vesireittien vanhin ja tunnetuin merimerkki.
kiitoksia kommenteista... ja rissalle...juu nuo lautareunat on kyllä harkinnassa poistaa...täytyy vaan miettiä sitä, että kuinka sen toteuttaisi...taitavat tämän kesän kyllä tuossa kököttää...täytyy selailla vanhan pentin sivuja josko sieltä löytyisi ideoita..
Minä tykkään punamultamaalista, punamultamaali kunniaan
Miten ihania asetelmia joita voi joko säilyttää tai ensi keväänä tehdä taas hiukan eri tavalla. Minä tykkään kun huomaa että Katjuzkan leikkimieli on säilynyt. Hyväntuulinen ja suloinen paikka.
Ihania nuo leppäkertut! Ovatko itsetehtyjä? Jos ovat niin mitä maalia olet käyttänyt? Saako ideaa lainata? Minun pojat olisi varmaan haltioissaan samankaltaisista puutarhakoristeista.
Punamultamaali onkin ihan jees, yleensä. Meidän navetta on maalattu punamullalla ja joskus olen ihmetellyt, että miten valkoisen lampaan turpa on niin punainen. Keksin sitten, että se hieroo turpaansa navetan seinään ja siksi värjääntyy. Onkohan meillä jotain sekundamaalia?
Olisiko kellään kuvaa siitä kanttausraudasta!!! Taidan alkaa kallistua sen puoleen jos se on mainio vehje....Se on jännä juttu, että kun täällä pentissä pyörii ja katselee muiden ihania kuvia ja sitten alkaa niitä toteuttamaan niin kummasti niistä tulee aina sitten niitä oman näköisiä....vaikka kuinka yrittäisi matkia muita niin ei.....ja tuo punamaali on kyllä miun heikkous....
Mutta sopiipa ainakin meidän pihaan....Meillä kävijät sanovat, että ihan kuin menisi mökille...mutta niin paljon on vielä tehtävää ennenkuin pääsee nauttimaan ja vain olemaan....toinen puoli tontista vielä ihan koskematonta....onneksi on tuolla piilossa...sinne olisi tarkoitus tehdä peikkopolku maakellariin....ideoita ja inspiksiä vaan odottelen....
Karhurinne....en muista maalia mitä se on...kiiltäväpintaista kuitenkin..muuten ei tule mielestäni yht kivoja...kokeilin viimekesänä tuolla samalla maalilla millä nuo kaikki muutkin on maalattu niin niistä tuli aika värittömiä....ja noita leppiksiä kyllä löytyy joka kolosta...jotain kun alan tekemään niin niitä yleensä tulee tehtyä miljoona...huomaa varmaan...heinäseiväs siellä, toinen täällä...
Ihanan rehevää ja leikkimielistä. Persoonallinen ja tekijänsäoloinen puutarha.