Auttaisikohan pihkavoide halkeaviin sormenpäihin, tai olisiko muuta konstia?
Joa on atoopikko ja mahdollisesti hartsiallergikko, pihka on vihonviimeinen aine! Duoderm eli keinoiho on tarkoitettu käytettäväksi lähinnä siinä vaiheessa, kun muu ei auta.
Tipilintu, varmasti hyviä tuotteita molemmat -diabeetikon on parempi pysyä niissä hoito-ohjeissa joita saa. Mm. hautovat teipit, laastarit sun muut on parempi unohtaa-muutoin voi olla edessä ärhäkkä tulehdus tai vieläkin pahempaa. Periaatteessa aina kun jalkoihin tulee ihorikkoa niin pitäisi kipaista joko hoitajan tai lääkärin pakeille, jalkoja pitäisi myös tarkkailla päivittäin. Ja kaikenlaiset jalkojen kotikylvetysaparaatit on ankarasti kielletty…
minä kuulin jostakin että halkeavat sormenpäät aiheuttaa sieni.kokeilin canesten jalkasienivoidetta ja pistävä kipu loppui heti ja haavat parani hurjan nopeasti,eikä sen jälkeen ole tullut.kaikki on vaan itse kokeiltua!
“Duoderm sidos edistää haavan paranemista. Se on ohut ja joustava sekä se voidaan leikata sopivan kokoiseksi. Sidosta käytettään peittositeenä pinnallisissa palovammoissa, sääri-ja painehaavoissa, diabeetikon haavoissa,kirurgisissa haavoissa sekä hankaumissa ja hiertymissä.”
Eli ei kyllä pitäisi hautoa tai aiheuttaa mitään ongelmia, päinvastoin! Totta tietysti että diabeetikon haavat on otettava erityisen vakavasti.
Aronja ostitko koivu terva propolisvoiteen luontaistuotekaupasta? Minua niin kiinnostaisi kokeilla tuotetta.
Minäpä pukkaan tiuftille hölöä…
ai niin eihän sen voiteen nimeä olis saanut sanoa,mutta se nyt siellä on!
iesteri, miksei saisi mainita nimeä. Ethän itse sitä tuotetta edusta eli mainostamalla saa jotain hyötyä itsellesi Sehän on vain hyvä vinkki jonka annat meille muille aiheeseen liittyen.
Juu, tuotteen minäkin uskallan mainita mutta jäin miettimään että nouseeko äläkkä jos pistän valmistajan nimen suoraan palstalle? Paikallinen pikkuyritys…
Kyllä myös Oriflamen ns."seitsemän reiän" voide on hyvää kaikkeen.
No eikös se ole parempi jos pieni yritys saa hieman ilmaista markkinointitukea kuin suuri monikansallinen:)
Nuhanenän kipu ja punoitus lähtee Leiraksen A-vitamiinivoiteella. On lisäksi sellainen rasva ettei kirvele vaikka olisi kuinka helläksi niistetty nenä. Sarjassamme ‘kahta en vaihda, toinen on tuo voide ja toinen on nenäkannu; tekevät flunssasta siedettävämmän sairastaa’.
no hyvä,minä jo säikähdin,en ehtinyt ajattelemaan asiaa lopuun asti.
meillä tulee propolista mehiläispesistä .se on kuivaa ja se pitää liottaa pirtussa,muuhun se ei liukea.siitä jotkut tekevät voiteita.minä otan sokeripalassa,muutaman tipan silloin tällöin.jos jotain kiinnostaa,voin lähettää kulukorvauksia vastaan muutaman pussukan.
Mahtaakohan se propolis tehota, kun mulla aukeaa nahka varpaan pohjasta? Tulee oikein palkeenkieliä ihan itsekseen, ja on tosi kipeitä.
Auuts, oikein sattuu kun ajattelee!
LukinLilja, eihän sinulla ole sienitulehdusta? Kokeile tupsauttaa apteekista saatavaa Daktarin-puuteria aamuin illoin sinne varvasväliin. Hoyabellalla sama neuvo kuin minun jalkojenhoitajallakin -toimiva juttu. Villalangan vaan pitäisi sitten olla ihan oikeaa villaa eikä seiskaveikkaa, hahtuvalankaa käyttää jalkojenhoitajani, se on helpompi laittaa ja pehmoisempaa (lisäksi se hoitava lanoliini on tallella niinkuin tätä tarkoitusta varten pitääkin). Ja se rasvani on Hunajavakka-nimisen yrityksen valmiste. Googlella löytyy ja postitse näyttävät myös myyvän.
propolisha on mehiläisten tapa suojautua pöpöiltä.esim jos hiiri pääsee pesään ja kuolee sinne,niin mehiläiset pakkaavat sen propolikseen ettei siitä pääse pöpjä pesään.propoliksen on sanottu tehoavan myös viruksiin,siitä minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta,jos ei lasketa että flunsaa olen viimeksi sairastanut v1998 ja sitä ennen v1992.sitä en pysty todistamaan että johtuuko se propoliksesta vai tyrnistä,vai hunajasta vai…vai…!
Ja sitten kun vahinko on jo tapahtunut ja kantapäissä on vietävän kipeitä haavaumia niin niitä voi teipata Fixomull-teipillä. Minä olen saanut ainakin avun niistä. Kärsii myös kävellä:)
Tosin tuo rasvaus on kyllä kannatettava hoitomuoto, jotteivat kantapäät menisikään rikki, mutta kun vahinkoja sattuu.