Propholis on erittäin hyvä aine. Sitä on luont.tuot. kaupoissa liuoksena valmiina pienissä pulloissa, se on vaan niin laihaa, kun on itse oppinut tekemään oikein ytyainetta. Jos saa joltakin mehiläishoitajalta kyseistä ainetta, niin sen kun liottaa 90% puhtaaseen pirtuun, ei liukene laihempaan, eipä juuri tarvi kuin pikkutippa, niin kurkkukipu tokenee, samoin huuliherpes säikähtää, se kyllä tottelee hunajaakin hyvin. Hunaja mehiläisvaha seos on hyvää niihin kantapäihin myös. Enpä huomannut että siellä oli jo tekstiä aiemmin propholiksesta. Se kyllä käy flunssalääkkeestä je tietysti tyrnit ovat myös hyänä apuna asiaan.
aronja, mulla ei ole siis varpaitten välissä mitään ongelmaa, eikä nahka hilseile. Isovarpaan pohjaan vaan tulee miten sen nyt selittäisi, kuin haava. On tälläkin hetkellä
Muistanpa nuo ihanat nuoruuden ajat (10 vuotta sitten ja siitä taaksepäin), kun ei tarvinnut rasvaa kuin paistamiseen… iho oli kaunis ja heleä, ei kuivia kantapäitä… huoooh.
Apteekista ostin jokunen aika sitten vanhan unohtuneen tuotteen, Tummelin.
Sitä jo lapsena käytin aurinkorasvana ja auringonpolttamiin.
Onhan se utarevoide, mutta käy muuhunkin
Äs, muistin väärin. Se jolla paikkaan kivuliaat halkeamat jaloista olikin duoderm mini. Se on pieni ja siinä siis on täyteaine laastarissa. Kipu loppuu ku seinään ja olosuhteet ideaalit paranemiselle siellä alla. kolme päivää oon pitäny eikä oo tarvinu sit muuta tehdäkkään. Mun palkeen kielet on joskus itse aiheutettuja ku tollona kiskon kuivaa ihoa jaloista. Kokeileppas meriva joskus jos apteekista löydät.
Sekä hunajaa että pihkaa tutkitaan nykyisin kovasti etenkin hankalimpien haavojen hoitoon. Lääkehunajasta on erittäin hyviä kokemuksia käytännössäkin. Löi kyllä ällikällä! Jotain siitä hunajassa on!
Helosania käytän jalkoihin ja sukat päälle. Pahimpiin kohtiin pihkavoidetta helosanin alle vielä.
Jos kädet on toivottomat niin olen tosi tuhma ja laitan paksulti rasvaa ja kertakäyttöhanskat käteen. Eipähän pääse pisaraakaan hukkaan ja voi antaa rauhassa imeytyä. Kyllä on iho pehmonen kun antaa muhia jonkun aikaa. Ei kyllä varmaan yleisesti suositella ku puuvillahanskoi mut…
Ostan aina semmosen pumppupullon perusrasvaa ja se kestää mulla ikuisuuden!
ostin ½ litran purkin hevosen kaviorastaa hinta jotain 1€ tarjouksesta, tarkoituksena oli laittaa sitä pihaan jäniksille kauhuksi. mökillä sitten innustuin voitamaan silla kumipatjoilla makailevan ja lukevan perheen harkeilevat jalkapohjat ; puutikulla levitin rasvaa jalkapohjiin ja siitä se imehtyi. Ja auttoi vallan mahdottoman tehokkaasti. Rasvapurkissa luki, että hillitsee kavion kasvua, siksi en kynslläni uskaltanut koskea. jotain aseliinia ja kamferttia tai mitä lie hajustetta on.siinä
No se! Ja tänään kuulin, että känsät lähtevät kun vaan laittaa maalarinteippiä päälle ja antaa olla.
Ja muistatteko mikä on paras aurinkorasva? Tummeli.
Ja hiittilämpö tekee hyvää kipeille jäsenille
Temsku, samaa mieltä Tummelista. Millään ole ikuna saanut niin komiaa rusketusta (krhm.. niitä suojakertoimia siinä vaan ei taida vieläkään mitenkään huttunaan olla...)
Vaikka olenkin jo kaiken toivon heittänyt, tuli äsken saunassa mieleeni, että oikeastaan voisi itseensä uhrata naamakuorinta-ainekset jauhokaapista: kämmenelle ensin euron kokoinen mälli hunajaa, siihen kauraryyniä reilu hyppysellinen. Ja eikun naamaa pesemään. (Aluksi kannattaa kostuttaa vähän kasvoja.)
Löytyisikö hyviä konsteja sormien pakohaavojen hoitoon. Peukalon päässä ollut jo monta kuukautta moinen viholainen, välillä vähän parempi ja samantien taas halki.
jos tarkoitat hakkeamia joissa on pistävä kipu,niin tuolla aijemmin jo kirjoitin,kuulin että se on sieni.canesten-voide auttoi ainakin minulla heti.kipu loppui heti ja halkeama parani tosi nopeasti ja ei ole tullut vuosiin takaisin.se rasva on jalkasieni rasvaa.
hunaja on jännää saunassa,kun menee löylyyn se tahmeus häviää iholta lähes kokonaan.en ole siitä mitään mainittavaa hyötyä huomannut.hiukset sillä voi kanssa pestä,kyllä rasvaisuus häviää.muurahaisetkin tykkää saunahunajasta ja tulevat hyvin innokkaasti etsimään sitä saunasta!
Kälyllä oli tuo jalkasieni sormissa ja oli pirun kipeä, no voiteet auttoi heti! Siis jalkasieni sormissa, no sama tauti, oli sormi tai varvas!
Kokeilkaapa suolaa! Ostin Himalajan suolasaippuan, ja sehän on siis pelkkää mineraalisuolaa. Pesin ensin itseni normaalisti ennen saunaan menoa, sitten levitin suolasaippuaa iholle joka puolelle ja menin saunaan. Tein vielä jalkakylvynkin. Otin hyvät löylyt ja olin aika kauan saunassa, ja huuhtelin sitten… ja voi hyvänen aika miten pehmeä iho!!! Tytölle tehtiin sama juttu, mutta naamaan en hänelle vielä uskaltanut, kun on todella pahalla ihottumalla nyt suupielet ja posket ja silmäluometkin. Mutta tuolla suolalla käsivarsien punoittavat ja kutisevat ihottumaläikät tulivat heti paljon paremmiksi, eivätkä kutise enää! Seuraavan kerran kokeillaan kasvoihinkin, kun ei muualle haittaa tehnyt. Itse laitoin myös kasvoihin, ja on tosi pehmeä iho nyt, heti saunan jälkeen vähän kiristeli. Samoin suola hiukan kirveli jossain kohti saunassa, ja maistui ällölle kun valui suupieliin. Yhtään en ihoa rasvannut sen jälkeen.
Toivon todella, että tytön atopiaan löytyisi nyt apu tästä, ja lupaavalta näyttää! (Tavallista suolaa ei muuten pidä käyttää, niitä on käsitelty ja niihin on lisätty jotain. Merisuolasta en tiedä)
Poppius, mistä tuota suolasaippuaa saa, pitääkö Himalajalle saakka lähteä ostosreissulle?
Miniän alun iho on toivoton, rasvaa kuluu kilokaupalla eikä se edes auta, helvetillinen kutina jatkuu ja jatkuu, kortisonikuurit tbl sen ainoastaan katkaisevat ja kun kuuri on loppu kutina alkaa. Se ihotyyppi on aika tyypillinen atooppisen ihon näköinen ja lääkärissä juoksut on aika turhia, paitsi tietysti rasva reseptejä tuleee saavikaupalla.Perusvoiteita, vahvoja kortisoneja ja antibiootti kuureja väliin
Minua harmittaa että nuoren ihmisen elämän ainoa sisältö tuppaa olemaan ihon raapiminen ja rasvaaminen, siinä tahtoo hermo palaa kummaltakin nuorelta, niin raapijalta kun raapimista estävältä kaveriltakin, sanakopua ja känää siinä väkisin tulee.
Apuja muiltakin jos joku kikka kuutonen olisi plakkarissa
Minä olen käyttänyt haljenneisiin jalkapohjiin tai peukalonpäihin, kuivuneisiin käsiin Nahkissia. Levitän yötä vasten, että saa rauhassa imeytyä. Jalkoihin olen pistänyt ohuet puuvillasukat vielä Nahkissin päälle.
Onko kellään kokemusta palmuöljystä? Sopii kuulemma dödöksi, aurinkorasvaksi jne?