nyt sitten se juominen alkoi (heh, ei siis ryyppääminen). Katsotaan parin viikon päästä, onko nahka pehmeä kuin vauvan peppu…
Ei ainakaan kovin hinnakas kokeilu;)
Nyt on survottu vadillinen valamonruusun terälehtiä manteliöljyyn. Katsotaan miten niistä irtoaa tuoksu. Minun nenääni manteliöljy ei tuoksu paljoa ja sopii hyvin ihonhoitoon ja voiteiden tekemiseen. Viime kesänä tein ruusuöljystä (silloin juhannusruususta) käsivoidetta. Lisäsin siihen mehiläisvahaa ja vähän aloe-veran geeliä suoraan lehdistä. Minusta tuli oikein hyvä ja miedosti ruusuntuoksuinen salva
Jojobaöljystä: mulla on perustavallinen sekaiho mutta kun olen paljon ulkona, niin etenkin talvella iho kuivuu kireäksi kuin makkarankuori. Ei siis hilseilevän pintakuivaksi vaan ihon kokonaan.Tuntuu kuin silmätkin kiristyisi viiruiksi Mikään oikea kasvovoide tai hoitovoide ei siihen auttanut(ja mitään satasella alkavia ihme-eliksiirejä ei kukkaro kestä ja vaikka kestäis niin en ostaisi periaatteesta…) Mutta jojobaöljy on tehonnut tosi hyvin, käytin sitä koko viime talven aamuin illoin ja joskus siinä välilläkin ja kyllä helpotti oloa. Nyt kesällä riittää tavanomaiset voiteet.
Terveyskaupan omistaja sanoi, että atooppisesta ihottumasta kärsivät ovat saaneet siitä myös avun.
Jojobaöljy on monille äideille pelastus vauvan vaippaihottuman kanssa. Myös sellaisiin hirvittävän kuiviin silmäluomiin siitä on ollut apua.
Kestäiskö jojobaöljy kuumentamista? Eli voisiko siihen uuttaa yrttejä?
Kyllä mie ainakin kuumensin. Laitoin karitevoin kattilaan jojopaöljyn kanssa, annoin olla levyllä kunnes karitevoi suli. Pakkasesta joku pakastepussi alle jotta jähtyy nopeammin ja hämmennetään kunnes alkaa jähmettyä, sitten purkkiin.
Mulla on aina talvella iho hyvä, kun käyn avannossa. En tahdo edes muistaa rasvata itseäni.
Viherpeippo, joko näkyy naamassa?
Mistä työ tuota jojobaoljyä ostatte?
hihi, mietin tuon sanoman sisältöä - naama kireä kuin makkarankuori… sittenhän se ei ainakaan ole ryppyinen!!
kurppa, mulla on tää juonti ollut vielä vähän toisaikasta, kun on ollut pakko liikkua hoitelemassa kaikenlaisia asioita. mulla kun on se vika, että jos juon yli kaksi desiä, niin vessa kutsuu vähintään puolentunnin välein, siis ihan oikeasti!! nyt alkaa aikataulut vähän rauhoittumaan, joten aloitan ihan tosissani. raportoin sitten, kuinka kaunis musta tuli!
tarvisko sun ottaa ennen ja jäkeen kuvat, että näkisit sitten eron?
Mie olen tilannut Pienestä tuoksukaupasta, mutta saa sitä (ainakin täällä) terveyskaupastakin.
Kiitos, Kurppa!
tuossa pienessä tuoksukaupassa lukee, että jojobaöljy on vain raaka-aine eikä valmis hoitotuote. mitäs tuosta pitäis ajatella?
Olisiko pelkkää varmistelua ja lainsäädäntöä, samoin, kuin kookosöljyssä ja oliiviöljyssä voi lukea, ettei ole elintarvike tämän tyyppisissä kaupoissa?
niinpä. sitä itekin vähän aavistelin.
Lankesin tilaamaan tuoksukaupasta joitakin öljyjä. Nyt odotan innokkaana postia!