Onnelanemännältä sain syksyllä tämmöisen ihanuuden ja jaoin sen ihan pieniin osiin. Nyt se kukkii innoissaan isolla alalla ja ilahduttaa joka päivä.
Lähempää sama kaunotar.
Mineä en nyt oikeen ymmärrä että mikä vikana, kun teillä noi Bellikset kukkii jo ja minulla on ihan surkean pieniä alkuja vielä, ei siis tietoakaan vielä nupuista. Tuntuu kyllä, että ihan kaikki kukat ovat myöhässä. On täällä jokunen lämmin päivä ollut mutta aika harvakseltaan. Samoin talven jäljiltä on kuollut esim minun iso laakakataja, sekä punapäivänkakkarat eivät ole tulleet ollenkaan. Harmittaa, siis noista Belliksista, tuntuu että ne ovat pari viikkoa jo junnanneet, eivätkä ole kasvaneet juuri yhtään vaikka olen lannoittanutkin niitä.
Jospa ne alkuperäiset kuoli talvella, ja vain siementaimia on noussut.
Emo no varmasti siitä on kysymys, tuossa mun penkissä oli niin paljon bellisiä viimevuonna, ettei mitään hajua mitkä ovat alkuperäisiä. Täytyy vaan sitten odotella ja lannoittaa noita alkuja josko jossainvaiheessa tulisi sitten nuppuja. Viimevuonna heittelin siemeniä vähän joka paikkaan muttei ole tullut muualle, kuin vaan tuohon penkkiin jossa ne ovat itse siementäneet. Mikähän siinä on kun muut saa pelkästään siemeniä heittelemällä lisääntymään paitsi minä.
Tänään kuvattu nurmibellis, eivät aukea kun ei aurinko paista mutta nuppua tunkee uuttakin.
Mullapa Bellis Perenniset kukkii jo täysillä! Miten teillä?
Täällä on vielä niin kylmää että ei vielä aikoihin. Mutta laita ny kuvia kun noin kehuskelet.
Tuossa yllä mun bellikset, olin aivan äimän käkenä, kun ne rupesivat yhtäkkiä kukkimaan. Viimevuonna ne rupes kukkimaan vasta loppukesästä!
Mun valkoiset bellikset taisivat kuolla talven aikana kun ei mitään elonmerkkiä näy.
Ei täällä näy vielä mistään mitään.
Mulla kuoli viimevuonna ne edelliskesän taimet, mutta siemenistä sitten tuli ja ne kukki vasta elokuussa. No nyt oli ylläri suuri, kun nuo vanhat taimet olivat säilyneet ja kukkii jo. Mulla on levinnyt niitä myös nurmikolle, mutta ei haittaa, mä siirrän ne myöhemmin penkkiin.
Mulla oli kans viime kesänä istutettu erilaisia belliksiä ja osa niistä on elossa, mutta osa on kuolleita. Mutta lisää laitan. Mulla on jo ostettuna valkoisia ja vaaleanpunaisia pomponette-lajiketta. Tosi suloisen näköisiä. Kerran mulla oli Habanero-lajiketta. Ne olivat semmosia pörrösiä ja vähän isomman näköisiä. Niitäkin vois hankkia, mut mahtaako saada muualta kuin netistä jostain siemenkaupasta. Korpikankaalta taisin viimeksi ostaa.
Unohtui vielä sanoa, että mikään bellis ei vielä meidän pihalla kuki. Ei edes nuppuja näy.
Mulla näyttäisi talvehtineen bellikset, jotka istutin viime kesänä. Jihuu!
Täällä on aika lailla talvi hävittänyt.
Tossa edellisellä sivulla kun on mun belliksien kuvat niin onko ne eri lajia, kun ne toiset näyttää hieman erillaisilta? Siinä toisessa kuvassa ei niissä näy ollenkaan sitä keltaista keskustaa ja ovat muutenkin pörröisemmän näköisiä.