Tämmöinen taimenvaihdosta saatu kukkelehtii jo!
Täällä ei näy enää belliksen bellistä - hirveä harmi kun sain niitä viime kesänä Anitalta, ja tykkäsin kovasti! Jos ne vaan olisivat myöhässä…? Tai sitten mies on innokkaasti kitkenyt ne voikukkina (vrt Myskimalvan kuva). Jos nyt laitan siemenestä, niin ehtivätkö kukkia tänä kesänä?
Ehtii kukkia vielä.
Kiitos anita - laitan siis vielä siemeniä kylvöön. Ja jos sinulle tulee tarvetta repiä ylimääräisiä belliksiä ylös, niin pidäthän minut mielessä
RillaV, pidän mielessä Jos satut ajelemaan ohi, tule käväisemään. Eiköhän täältä aina joku ylimääräinen löydy
Mulla hävisivät pastellisavyiset bellikset viimeistä myöden tänä talvena. Mutta kai siemeniä on maassa sen verran pankissa, että tulee vielä taimia. Elän toivossa.
Heksun alkupeää olevista punaisista belliksistä säilyi sentään osa
Ihan pienet alut täällä näkyvissä ja punaista ole ennen koko penkin pituudelta.
Alennuslaarin siemenistä kasvoi jättiläisiä, korkeimmat huitelee 35 sentissä ja kukat 5 - 6 senttiä leveitä. En ole ennen nähnyt.
Otapa siemeniä talteen, vaihtajia varmaan löytyisi. Onkohan tuo varmasri perenna, lukiko siemenpussissa niin?
Araminta, otan talteen siemeniä sitten. Olen pussin viskannut roskiin, siinä ei ollut mainintaa että olisi isokasvuinen. Bellis perennis. Kylvin siemenet paikalleen joskus kesällä ja viime vuonna tuossa ei mikään kukkinut vielä.
Nää on mun lempparibelliksiä. Toinen suosikki on sellainen Virosta tuotu valkoinen kerrottu, mutta just nyt ei tässä sattunut olemaan siitä kuvaa. :-)
Rillalla on mun lapsuuden aikaisen villatakin napit kukkapenkissään :-)
Kiva, Eripari, jutellaan lopummalla kesää.
Tuo Rillan pieni ja punainen on ollut mun himokki, kahdesti oon istuttanut kukassa olleet taimet mielestäni ihan hyviin paikkoihin, kummallakaan kertaa ei mitään noussut keväällä. Päättelin, ettei se halua tulla meille asumaan.
Häkellyttävän hurmaava tuo Rillan kaunokainen.
Nyt keksin mahdollisen selityksen punaisten belliksien katoamiseen - eikö se olekaan perenna?
On se perennamainen: "Moni lajike kylväytyy itsestään, yksittäinen taimi on lyhytikäinen." Mutta bellis valitsee itse kasvupaikkansa...
Nämä haluavat vuodesta toiseen kasvaa tässä, entisen kasvimaan reunassa. Mutta menepä siirtämään!
Bellikset aloittaa kukinnan pihalla. Tehtaan luona tämä näkyi aivan valkoisenaan kukkivan nurmikon seassa. Oli tosi kaunis.
Jostain on kukkapenkkiini eksynyt myös punainen.
Miulla tämän näkösiä. Siemenkasvatteja, kylvetty suoraan maahan.