Kaunokainen, Bellis perennis

Sain viime vuonna yhdeltä tutulta tämmöisiä. Sanoi että ovat jotain julmetun vanhaa alkuperää. Sieviä kyllä penkin reunassa.

Tämä kukkii joka vuosi vain parilla kolmella kukalla. Saisi levitä kun on niin nätti.

Tämä selviää hyvin vuodesta toiseen…

Haa, mikä löytö! Ootteko koskaan nähneet näin isoja kaunokaisen kukkia? Löysin Raision Myllyn Prismasta. Tuossa on kolme ruukkua. Joka väriä piti ottaa! 1,50€ maksoivat kappale! Halvat pääsiäiskukat!

Oooo,miten ihanat !!!

Taimet on nyt aika kalliita... ainakin hankkijalla ja terrassa tulokkaat mut onneksi ostoslistani on aika lyhyt.

Maariankello,tää täälä koura ojossa siemeniä norkoilee ?

Terveisiä taas jollekki ihanalle penttiläiselle keltä sain nämä.

Kylvin vasta tänään laatikkoon valkoista bellistä. Nyt pysyn paikalla kastelemassa ja vahtimassa. Olen vahvassa uskossa, että potteihin koulitut taimet kasvavat varmasti ja siementävät itse minne tahtovat, mieluusti penkin viereiselle nurmikolle. 

Kaunokainen näkyy viihtyvän paremmin nurmikoilla kuin muitten kukkien kanssa penkissä.
Kukkalaatikossakin vois kasvattaa kun kerää vain nurmikolta taimet. 

Ihana :heart_eyes:

Heitä ei kuivuus haittaa.

Viron kaunokainen

Meillä kasvaa valkoista bellistä pitkin nurmikkoa, on kova leviämään. Ilmeisesti naapurikadulta linnut tuoneet siemenet. Tykkään.

Minulla myös bellis kasvaa nurmikon seassa ja kukkapenkissäkin. Leviää hyvin. Väri on lähes valkoinen, kukka kuin päivänkakkaralla. Sivulla 34 näkyy Myskimalvalta samanlainen kuva. Onko lie tämä kerrattu kukka uudempi tulokas? Lapsuudestani muistan tuon päivänkakkaramaisen belliksen, ja siksi kai se onkin minulle mieluisampi

Saman näköinen minulla kun Myskimalvalla. Kukkapenkissä kasvaa punaista kerrottua.

Tykkään näistä :smiling_face_with_three_hearts:

Mulla oli kolmen värisiä kaunokaisia, kaikki menivät viime talvena, missään ei näy mitään. Ostin heti pari pussia siemeniä ja yhden taimen Hankkijalta. Kallis oli kuin mikä 4,99 euroa mutta pakko saada yksi nopeasti kukintaan.

Minulla on kukkamaassa muutama punainen mutta valkoisia kasvaa kauttaaltaan nurmikon kosteimmissa paikoissa. Yhtenä keväänä se oli kuolleen näköistä, oli multa nävissä mutta kesän mittaan se taas vihersi ja kukki.