Valtsu, kestääkö ne siemenet siellä mullassa talven yli mätänemättä?! Jos ne lähteekin kasvamaan keväällä, kestääkö ne taimet halloja vai pitääkö juosta hallaharsojen kanssa iltaisin?
Kehäkukkahan tarvitsee kylvää vain kerran, kylväytyy jatkossa itsekseen
no niin kylväytyy, meillä ainakin mökillä on vähän joka puolella niitä kukkasia joka kesä
Meillä taitaa olla miin kuiva piha mökillä, että täytyy hoitaa vetta siemenille ennenkuin lähtevät kasvuun.
ei meilläkään mökillä niin märkä se maa ole, mutta aina joka kevät sieltä nousee jostain kohti kehäkukkasia
no niin nyt on laitettu muutama kehäkukan siemen esikasvatukseen, pääsevät sitten pihalle, ku ovat itäneet ja vähän kasvaneet
meilläpäin on ollut jo niin lämmintä, että heitin nuo kehäkukan ja ruiskaunokin siemenet jo ihan maahan. saa nähdä onnistuuko. tarkotus on kasvattaa lapsille jotain kukkia mitä voivat leikkiinsä vapaasti kerätä. Jos jaksaisivat odottaa ja jättäisivät nuo tulppaanit jo rauhaan:)
mä pidän peukut pystyssä että onnistuu ja luulen että myös onnistuu:-)
Ruiskaunokki ainakin onnistuu - meillä ne kylväytyy vuosi vuoden jälkeen itsestään.
Vuosien kokeilun jälkeen oli todettava, että ainoa keino saada kehäkukkia pihaan, on tehdä siemenkylvö sisällä ja siirtää siitä pikkutaimet penkkiin. Eilen istutin nämä kehäkukan alut ja nyt vain toivon, ettei tulisi pakkasta - ainakaan kovin paljon.
mä laitoin kanssa eilen kehäkukan siement esikasvatukseen, ovat vielä sisällä, jahka nyt kasvavat niin siirrän ne sitten kukkapenkkiin ulos
tuli muuten mieleen, että kehäkukkahan kanssa levittää siemeniä kukinnan jälkeen, ainakin meillä mökillä on joka vuos uusia kehäkukkasia
Kehäkukan siemenet laitettu maahan eilen. Ensimmäistä kertaa tätä kesäkukkaa kasvatan, ja toivon kovasti että kylväytyisi itsestään jatkossa. Josko maasta sitten jotain nousee ja halla uhkaa, niin pitää jotain peittoa suojaksi laittaa.
jalomi kyllä se kylväytyy itsestään usso pois vaan:-)
Hei mahtaisiko kehäkukka kunnolla kukkia itäseinustan penkissä, mihin paistaa aurinko aamusta puoleenpäivään? Riittääkö aurinko? Kävelin nimittäin juuri ennen koneelle tuloa tuossa taas taloa ympäri ja huomasin kaksi tyhjää kukkapenkkiä…
Eikös kehäkukka kuki melkein missä vain?
Aamuaurinkohan on tehokkaampaa kuin ilta-aurinko, sitä paitsi…
Samaa mieltä, kehäkukkaa olen yleensä kylvänyt minne sattuu, tyhjiin koloihin ja aina se on kukkinut.
Hyvä, kiitos teille kannustuksesta
jep kehäkukka kukkii missä vaan on sitten valoa tai ei, meillä ainakin mökillä on joka puolella niitä ja aina kukkii:-)
nyt on kehäkukan siemenet istutettu kukka-penkkiin:-)