Jonkun penkin päätyä ryytimaalla
Kasvimaan reunalla minunkin kehäkukat kukkivat, tässä osa penkistä.
Ostin edellisvuonna "punertavan kehäkukan" siemeniä eikä ne punertaneet viime vuonna yhtään. Mutta nyt! Selvää punerrusta! Minun mielestäni jännää että vasta seuraava sukupolvi punertuu
Onpa hän kaunis!
Minä ostin tänä vuonna punaisen kehäkukansiemeniä. Kukka näyttää tällaiselta.
nupuissa on punaista havaittavissa
Kerrottu kehäkukkakin kukkii.
Keltainen kehäkukka
ja oranssi .. Näitä en ole moneen vuoteen kylvänyt, mutta kummasti näkyy kukkia ilmaantuvan sinne-tänne..
Aamulla pisti silmään melkein valkoinen kehäkukka
Ihastelen aina muiden pihoilla upeita massaistutuksia. Ja sitten omiin penkkeihini tungen suloiseen sekamelskaan kaikkea mahdollista. Huoh. Koskahan sitä ihminen oppisi.
Tämän kesän suosikki
Kehäkukat ovat ihania myöskin syötäviä. Käyn joka aamu kierroksella ihailemassa kehäkukkiani ja sitten nappaan matkaan muutaman lehden ja kukan salaattiin. Laskee kuulemma verenpainettakin.
Kyllä on Jazzilla veikeen näkönen kaveri! Mulla on kylväytynyt tämmöstä itsestään jo muutamana vuonna. Tosin aika vähänlaisesti.
Nämä kehäkukat merkkasin siementen keruuta varten
voi voi näkisittepä mun anopin kehäkukka viljelmät, joka kesä niitä on eripuolella mökin pihaa, nätti kukkahan se on ja minäkin aina kerään niitä maljakkoon koristeeksi, mutta joskus menee hermot kun niitä on siellä sun täällä
jokos teillä on kehäkukat itämässä? mulla näkyy jo 3 pientä alkua mullasta siis ne on sisällä
Kannattaako niitä vielä laittaa, nehän nousee hurjan nopeasti.
niinhän ne nousee, mutta siirrän sitten ne isompaan ruukkuun ja laitan sisälle pöydälle omaksi ilokseni:-) kunhan nyt ilmat lämpenee, niin laitan sitten pihalle kukkapenkkiin siement! juu ja kaverilla on jo nuput kehäkukassa
syksyllä kylvin vanhaan tapaani, nousevat sitten kun lumi suvaitsee sulaa aika suvaitsevaisella vauhdilla kyllä sulaakin.
kehäkukka on muuten tosi kaunis kukka niin maljakossa, kuin kukkapenkissä pihalle tai ruukussa sisällä