Keijunkukka, Heuchera

Oi noita Jutin keijunkukkia! Upeita!

Kuule mumimyy, onhan se penkin laajentaminen paaaljon työläämpää kuin jakaminen

Viime kesänä ostetut tummanpunaiset heucherat ovat selvinneet survival-testistä (talven yli ilman mitään erikoistoimenpiteitä) ja voivat hyvin! Haluan lisää, ilman rahanmenoa: oletteko jakaneet? Onko kukaan kokeillut latva- tai lehtipistokkasita lisäystä?

Mun syksyllä istuttama on ihan hengetön:(!

(tykkääkö myyrät, oli samassa kohdassa kadonneiden tulppaanien kanssa?)

Mullakin vierekkäisistä heucheroista muutama kadonnut, toiset talvehtineet vihreinä ja virkeinä. Myyriä minäkin epäilen.

Google-etsivätyön perusteella kasvullinen lisäys onnistuu. Uhraan yhden, jaan sen ja kokeilen myös latva/lehtipistokasta. Raportoin tuloksista.

Yhdessä paikassa täällä ja mökillä on keijunkukat kuolleet talvella, muissa kohdissa ollaan vielä hengissä. Myyriä ei ole ollut, epäilen että paleltuivat lumen alla kun ei ollut pakkasta juurien suojana. Muita kasveja kuoli samoista paikoista.

Jakamalla onnistuu ainakin helposti, kunhan muistaa kastella.

Keijunkukat näyttävät selvinneen hyvin talvipakkasista. Vihreälehtiset ovat hyvin elinvoimaisia, tummanpunalehtisten laitimmaiset lehdet ovat kuivuneet. Lähipäiviksi luvatut sateet varmaan virkistävät nopeaan kasvuun.

Kuvasin kaikki tällä hetkellä olevat keijunkukat.
 Ensimmäisenä oma siemenkylvö, josta ei mitään tietoa. Ainoa, joka jo kukkii

Tämäkin omia kylvöjä

Tällä on ollut nimi, joka nyt hukassa.

Licorice, jonka olen saanut joltain penttiläiseltä.

Green Spice

Frosted Violet

Marmelade

Midnight Rose

Jutilla on kauniita keijunkukkia. Mulla taitaa olla vain 4 eri lajia, ja nekin aivan näitä kaikkein tavallisimpia.

Yksi keijunkukista oli keväällä pitkään elottoman näköinen, mutta kyllä sekin on saanut uusia lehtiä jo ihan ok:sti.

Anopilta sain jotain tavis keijunkukkaa viime viikolla, ne näyttää vielä aika nurpaleilta, mutta kyllä kai nekin siitä kasvuun lähtevät ajan kanssa.

Upeita. Eihän noiden kukkia tarvikkaan, kun on tuollaiset lehdet.

Samaa mieltä olen iiriksen kanssa, ei tarvitse odottaa kukintaa:)

Ja sitten, mulla ei ole yhtään valkoisena kukkivaa keijunkukkaa, pitää laittaa hankintalistalle.

Uusin hankinta, nimeä ei ollut. Epäselvä kuva :frowning: