Todella ihania! =D Olen kasvattanut sitä metallicaa siemenistä ja ainakin pari on varmuudella selvinnyt muutosta ja talvesta. Aijon tehdä kunnollisen kohopenkin keijunkukille… onhan niitä pari muutakin.
Tässä on nuorta metallicaa -ei ole vielä auringonsäteet värjänneet lehtiä.

Tämän kanssa on peli menetetty , jo toinen yritys…olis ollut mieleinen , mutta ei näytä täällä pärjäävän 
saattaa vielä tehdä uutta kasvua tuolta keskeltä…mulla oli järkyn näköinen mut silti puski uutta tulemaan
Irsa, kai menestyy kun menestyy täällä ylempänäkin? Annahan vaan tosiaan olla vielä, juuri voi hyvinkin olla hengissä. Kestää vaan herääminen. Mullakin on jotkut keijulaiset aika ruman näkösiä, mut alkavat sitten yhtäkkiä kasvaa kun lämpenee kelit.
Ok , kiitos molemmille , mie jo eilen meinasin sen heivata , malttia siis ![]()
Keijunkukat ovat kyllä talven jälkeen todella huonossa hapessa…ja kaikki…olikohan tämä talvi jotenkin erilainen. Yleensä keväällä on lehdetkin näyttäviä heti lumen jälkeen, nyt ei .
On muuten samanlaisia kuin Irsankin kuvassa, mutta pitää vaan odotella, jospa ne lähtis vielä kasvamaan.
Jess! Olihan siellä sitten pari uutta lehdykkää , eri asia miltä kesällä näyttää,…ei taida olla hääppönen ;D
Onkos keijunkukat jo virkistyneet kasvuun?
Tässä viime kesänä saatu ‘‘Hans’’

Onpa hyvin lähtenyt :).
Meillä hans talvetti valtavat puskansa täysin vihreinä ja jatkoi siitä sään lämmettyä. Muut näytti hyvälle lumien sulettua, mutta sään lämmettyä kaikki edellisvuotiset lehdet rupsahti ja kasvit aloittivat nollasta.
Hyvin ovat virkistyneet, huonon kevään jälkeen…tässä Snow Angel, onneksi se selvis. Hoyabella, onko sinun hengissä ?
Tänään meinasin ostaa pari Heucheraa, mutta hinnan nähtyäni tulin toisiin aatoksiin. Kahdeksan euroa kipale! Olivat näitä "syksyn istutuksiin" mainostettuja. Pöh 
Katselin Agrin sivuja ja siltä löytyy näkyy kohtuuhinnalla noita. Huomenna siis sinne. Toivottavasti kukkasipulit ois myös jo tulleet. 
Minä olen niin tykästynyt keijunkukkiin. Niitä täytyy ehdottomasti hankkia lisää keväällä 
Keijunkukkia 

Minä kans ostin syksyllä pari keijunkukkaa… Myskimalva kun se ihmetteli muutama sivu aiemmin (ja ehkä muutama vuosikin, kun en muista miten se oli kirjoitettu), että kukkia täytyy ihailla maata vasten, jos niitä haluaa kuvata. Kuvailin ja tulin siihen tulokseen, että parempi ihmetellä hieman korkeammalta ilman lähiotosta itse kukasta… 

Eipä ole kovin häävit kukat, jos liian läheltä tarkastelee. Kauempaa tuo näytti kuitenkin ihan hyvältä. Tämä pätee ainakin tuossa toisessa jonka ostin. Siinä lehdet on tämän näköiset:
Tarkemmasta lajista ei ole mitään tietoa.
Toisessa oli lehdet tällaiset, mutta kukkia siinä ei näkynyt: 
Toivottavasti nyt selviäisivät talven yli.
'Hans'
Ja joku muu. Kiva, et joku on vaivautunu nyysii tältäkin lapun huits hapeliin. ![]()
Meillä rastaat repivät jokaisen löytämänsä lapun näin keväisin, penkoessaan penkeitä syötävää ja varmaan pesämateriaaliakin. Sitten niitä rumia lappuja ajelehtii ympäri penkkejä. Osa löytyy ihan toiselta puolelta pihaa, jos löytyy.
No rastaitakin meillä riittää. Viime viikolla naapuri just palautti muutaman heidän pihalleen lentäneen lapun. Kuinka tiesikään et ne oli täältä lähtösin ;D Ja kiltti naapuri, oishan se voinu ne heittää roskiinkin?