Keijunkukka, Heuchera

Tänään istutin Heuchera 'Frosted Chocolate’n ja Heuchera pulchella ‘Purple Petticoats’:n , ne ovat hurjan ihania :wink: Toivottavasti säilyvät talven yli.

En kuollaksenikaan leikkaisi kukkia pois, ne ovat minusta ihan hurjan suloiset.

Juu, heuchera on vahvoilla Staran kaveriksi (ihmetteleville selitystä omassa kuvagalleriassani).

Minä olen kanssa hurahtanut ihan näihin… :slight_smile: Nyt olen päättänyt, että vaikka millainen ihanuus löytyisi, niin en nyt osta/koske, kun on tullut haalittua useampia. Minulta löytyy nyt seuraavat: perustarhakorallikeijunkukka (joka muuten kukinnassaan on kieltämättä ihan hurmaava ja lisäksi niin pitkään kukkiva!), H. Palace Purple, H. villosum citronella, H. Amber Waves, H. Mocha, H. Brownies, H. Midnight Rose, H. Ebony&Ivory, H. Ametyst Myst, H. Chocolate Ruffles, H. Velvet Night. Jos jostain Lime Ricky tai Key Lime Pie (tai joku sellainen se oli) kävelee vastaan, niin ehkä se on ostettava, jos kohtuuhintaan saa. Muussa tapauksessa se on ensi keväänä tilattava taas Hollannista :wink:

Alla kuva Midnight Rosesta.

Tunnistaisiko joku muuten tämän? Tälle minulla ei ole nimeä, ostettu viime syksynä “osta tästä kiva syyskukka” -korista.

Minäkin tässä ihastuin valtavasti näihin… mielessäni olisi jo paikka mihin voisin alkaa tehdä kokoelmaa… se on kyllä äitini pihalla… kun omaan pihaan ei enää mahdu mutta eihän se haittaa, pitää vaan useammin käydä :slight_smile:

Oiskohan tuo veera04:n kukka Heuchera Metallica -nimikkeellä tarjolla oleva sellainen?

Mää kans aivan hurmaantunut keijunkukkiin…

Vielä yksi heucherahöpö ilmottautuu. veera04:n kasvi voisi myös olla H. Green Spice. Minulla on sellaiset, joita ei ehkä ole mainittu kuin Prince, Creme Brulee, Marmelade ja se Key Lime Pie. Tästä haluaisin ehdottomasti koko sarjan!

Hih… tilasin e-baysta sopivasti juuri Heuchera kirjan… saas nähdä millainen se on, no sainpa ainakin halvemmalla kuin muualta kirjakaupoista. Ja eikun keräämään noita :wink:

Täällä myös hurahtanut , tässä on kuva Heuchera ''Frosted Chocolate'' :sta. Sillä nimellä olen sen ostanut.

Voi että on ihania kuvia taas tullut lisää. Ihana punalehtinenkin!

Tässä, Heuchera pulchella '' Purple Petticoats''

Aivan mahtavan hyvän näköisiä heucheroita. Palace Purplea vaan meillä…Täytyypä pitää ihan silmät auki taas syksyllä, kun alkaa alet puutarhaliikkeissä…

Voiko näitä keijunkukkia lisätä siemenistä?

Hassuelli, en ole oikein lisäämällä lisännyt, mutta ainakin ‘Palace Purple’ on siementänyt kiitettävästi ja nyt on taimia penkinreunus väärällään.

Jotakin purppuralehtistä keijunkukkaa minä kasvatin siemenestä viime keväänä. Nyt on jo ihan hyvät taimet.

Olen ymmärtänyt että siemenestä voi tulla erilaisia kuin emokasvista, varsinkin noista “enemmän” jalostetuista. No mutta vaihteluhan on aina kivaa :wink:

Ja mistäs sitä tietää kuinka hienoja mutaatioita niistä siemenkasvatuksista tulee :wink:

Siispä keijunkukkakin pitää lisätä hankittavien siementen listalle!

Enhän minä näitä siemenistä malta, tänään käväisin Plantagenissa ja -30% lavasta käsiin tarttui H. Pink Whispers. Että se siitä…