Mulla ei oikein itänyt keijunmekot. Ne mitkä iti, itivät alle viikossa. Loput pitivät vieläkin kypärää päässä. No sen tietää miten kävi kun menin “auttamaan”. Nyt pitäis sitten kylvää uudestaan koko mekkoarmeija. Pirhana kun ei koskaan opi olemaan länimättä noita siemeniä. Nyt on siis enää yksi kypäräpää taimipotissa. :pinch:
Pistokkaita keijunmekosta, eipä tullut otetua. Kaduttaa. Pitää ostaa juhannusviikolla alesta ruukku.
Miulla on noin 60 mekkoa hyvässä kasvussa ja kaikkia en tarvitse. Et jos joku tarttee keväällä niin hihkaiskaa.
Mä oon niin onnellinen! Viimevuotiseen keijunmekkoamppeliin oli kuin olikin tippunut keijunsiemeniä, ja nyt mulla on kymmeniä keijunmekon taimia. Täydellinen laiskan ihmisen kasvi, kun ei tarvitse edes kylvää
Tässä osa keijunmekoista. Kohta saa suurentaa ruukkuihin =)
Mullakin ovat keijunmekot kasvaneet tosi kiitollisesti tänä vuonna!
Ikinä ei ole keijunmekot ryöpsähtäneet kasvuun näin! Kiitokset Kurpalle ihmesiemenistä. En edes yrittänyt koulia yksitellen.
Ei tuosta minun viime talven yli talvetetusta keijunmekosta tullut mitään, Kuivuneita varsia ja yksi vihreä, mutta nyt se kukkii. Jippii. Saan varmaan viedä sen talviteloille.
Siemenpalluroja on ilimaunu aika lailla
Kyllä täälläkin riittää siemeniä ensivuodeksi. Todella hyvin näyttää tulevan palluraisia!:rolleyes:
pitkin kesää olen kerännyt siemenpalluroita. ainakin omiin tarpeisiin riittää ja varmaan jakoonkin =)
Minulla alkoivat myöhään kukkimaan joten siemenkehitys ei taida onnistua, viimekesänä tuli taas paljon siemenpalleroita ehkä nekin itää jos tulee idätettyä.
Tääläki tullu siemenpalleroja palijon,.Saapi joka tarttee
Ylvalii,täältä saat uusia ja tuoreita
Keijunmekot pääs jo amppeleihin. 5 amppelia ja vielä jäi taimia
Pitkästä aikaa yritän, jotta onnistuuko kuvan lähetys.
Muutama keijunmekko kasvamassa.
On minullakin keijunmekkoja kasvamasssa, kuusitoista kappaletta. :doze:
Apua!
Istutin puutarhaliikkeestä ostamani terhakat keijunmekot suuriin ruukkuihin. Seuraavana aamuna kolme viidestä oli ihan nuupahtanut, kuin helteessä voimansa menettäneet. Mutta ei ollut hellettä vaan varjoa, puolipilvistä aurinkoa ja yöllä +8 astetta.
Kaksi päivää mennyt eikä elpymistä ole näkynyt, ovat ihan nuupallaan lehdet velttoina.
Mitä teen??
Kaksi keijunmekkoa on ihan virkeänä.
Keijunmekkokin vallan villiinty helteiden jälkeen, kietoo naapuritkin syleilyynsä.
Teemaalle Kiitos ja Terveisiä