haluatko pistokkaita, voin lähettää
Mun keijut on vasta nyt innostunu kasvamaan. Tosi kauvan möyröttivät
[img=Rakentaja Mediat Oy palvelut]http://puutarha.net/keskustelut/Uploads/Images/7f42197e-9113-4337-8c32-0f9.jpeg[/img
Huono kuva keijunmekoista, kun kuvattu auringonpaisteessa.
Vähän parempi mekko nyt kun edelliskesinä, mutta ei paras kuitenkaan. Siemeniä näyttää hyvin tulevan.
Eikö tuota voi säilyttää sisällä talvella, ei tarttis joka vuosi uuttaa kasvattaa? Tosin en minä ole sitä tähänkaan asti sitä tehnyt, Maksaruoholta saanut taimen joka vuosi!
Joko mekon alla pullottaa?
Täällä kyllä pullottaa jo useammankin mekon alla Kerrankin taidan saada omat keijunsiemenet ens kevääksi
kyllä mekon alla pullottaa täälläkin. Keräsinkin jo pallukoita.
Siemeniä tulee nyt mahottomasti.
Mie voin myöhemmin lähettää jollekin siemenketjukirjeen aloittajalle niin siitä saa monet ottaa.
Säilyisikö keijut kylmiössä ja pimeässä talven?
Mun keijunmekkoni juroi alkukesän, mutta nyt se on jo yli kolme metriä korkealla. Toivottavasti tuo eteläseinusta pysyy lämpöisenä vielä jonkin aikaa, ettei mekot palellu
Mulla on Keijunmekko-mysteeri: Viime vuonna sain kasvatettua peräti yhden keijunmekkotaimen, josta kasvoikin oikein nätti ja rehevä tuossa meidän pohjoispuolen kuistilla, amppelissa. Ajattelin talvettaa sen, mutta unohdin koko kasvin varastoon, ja kuollut ja kuivahan se oli, kun joulun aikoihin mekon muistin. Kastelin sen kuitenkin sillä ajatuksella, että jos juuristossa vielä olisi jotain eloa. Ei ollut eloa, mutta nyt ruukusta, jota en laiskuuttanut saanut tyhjennettyä kompostiin, kasvaa pieniä sirkkalehtisiä siementaimia. Nyt on pakko katsoa, minkä näköisiksi taimet kehittyvät, ovatko rikkaruohoja vai mekkoja. En muista mekossani siemeniä olleen, mutta toisaalta amppelin lähellä on vain mäntyjä, ja männyn taimia nuo eivät ole. Jännitystä siis elämään.
Siinä äköttävät omissa purkeissa,loput taijjan koulia nipuissa isompiin ruukkuihin.
Ei onnistu ei… kolmena vuonna oon kasvattanut ison pinon mekkoja mutta nyt ei sitten millään onnistu.Ei idä mikään vaikka voltteja heittäs.
Nasty,tarvikko siemeniä?? Mullon ylimääräsiä.
Täältä löytyy kans mekon siemeniä jos joku vielä tarvitsee Keräsin niitä niin paljon etten edes ajattelen kylväväni niin paljon. Nyt on jo varmaan lähemmäs sata pientä minitaimea kasvamassa :w00t::laugh:
Mulla oli mekkopussin pohjalla 10 siementä. 9 niistä onnekkaasti iti. Mutta mutta, mihin muka riittää 9 keijunmekon tainta? Tarttiskohan tehdä lisäkylvö… Voin siis ottaa siemenöisiä mikäli joku tahtoopi ylimääräisistä luopua.
Keijunmekko kukki maitohuoneessa. Olen ottanut siitä aikaisemmin sisälle pistokkaita jotka ovat lähteneet kasvamaan. Pari pelargoniaa isoissa ruukuissa kukki myös.