Keijunmekko, Rhodochiton atrosanguineus

Jokos tämä pallero on otettavissa talteen vai pitäisikö vielä jättää kiinni kasviin?

1 tykkäys

Kannattaa antaa olla vielä ja kerätä ennen pakkasia sellaisena ruskean “paperisena”.

3 tykkäystä

Kiitokset, näin toimin :+1:t2::blush:

Tässä malli:

5 tykkäystä

Kiitos :blush:

No tulihan tästä ihan nätti loppujen lopuksi. Oli vaan niin hitsin hidaskasvuinen, että hermot meinasi mennä. Osa taimista kuukahti, ilmeisesti vaatii optimaaliset kasvuolot pärjätäkseen.

6 tykkäystä

Kyllä on sitkaassa mekon kasvu,sais nähä ehtiikö pullottaa mekon alla :unamused_face:

6 tykkäystä

Keijunmekot rehottavat lämpimässä ja sateisessa syyskuun ilmassa. Kokeilin mekkoa reunuskasvina, ja kyllä se itse asiassa ihan hyvin toimiikin lähdettyään kasvuun.

Amppelissa kasvaa vain muutama roikko.

Parhaiten tämä toimii isossa ruukussa, jossa on monta tainta. Iso multatila pitää ravinteet ja kosteuden riittävänä, jotta kasvi jaksaa kasvaa isoksi. Sekaan on eksynyt myös maahumalaa, joka on kasvanut valtavan pitkiksi suikeroiksi.

5 tykkäystä

Pullottaako mekon alla?
Mulla ei taijha eht8ä tulemaan tänä vuonna siemeniä ollenkaan.

Tarvitsetko siemeniä?

Yhden pallukan löysin. Niillä mennään.

Kattoa,saattaa löytyä viimevuotisia.
Ilomineeraan jos tarvin,kiitos.

8 tykkäystä

Voi mahoton :star_struck: “Keijolla” on kokohaalari ja takana on vielä toinen

6 tykkäystä

Voi raukkaa :pleading_face:

Huomenna 1-vuotissynttärit :partying_face:

2 tykkäystä

Keijunmekko, 7 pv kylvöstä.

3 tykkäystä

Minä leikkaisin vähän ja nostaisin sisälle kukkimaan loppuajaksi, eli niin kauan kun pysyy hengissä. On niin nätti.

Mä en saanut omistani yhtäkään siementä talteen. Satoi niin paljon, että siemenkodat mätänivät.