Keijunmekko, Rhodochiton atrosanguineus

Vastaisin tähän mielelläni mutta riippuu varmaan pitkälti siitä tuotko suoraan sisältä vai karaistuna. Suoraan sisältä toisin vähintään +5 lämpöön, mutta taimet säikähtää tuulta ja aurinko polttaa lehdet.

Karaistuna kestää sitten nollassakin. Kylmässä ei saisi olla sitten liian märkänä.

Meillä ulkoillaan päivisin.

8 tykkäystä

Ajatella, että sinulla kukkii jo! :heart_eyes:
Enpä vielä uskalla omiani ulos laittaa, kokoakin niillä on vasta vain 10 cm. Jospa nyt odottelen vielä.

Tuuli ja aurinko pahinta, kun ulkoilua aloitetaan. Joka vuosi saan valkolehtisiä hätäilyllä.

1 tykkäys

Joku nyt vaivaa minun mekkoja.
Muutamassa taimessa alimmat lehet lurpahtaa,mikähän vois olla syynä?
Ei näyttäs olevan öttiäisiä,paitsi jos mullassa muhii joku :grimacing:

Joskus käy noin, jos ovat olleet liian pitkään märkänä.

1 tykkäys

Ei minusta oo olleet märät,pikemmin kuiva oli iso ruukku.
Mutta vissiin olleet märät,en keksi muuta syytä :disappointed:

29/1 kylvetyt Keijunmekot nuppuvaiheessa.

9 tykkäystä

Täälläkin nuppuja.

4 tykkäystä

Luulitteko pääsevänne ilman keijunmekkokuvaa? :grin:

8 tykkäystä

Emme luulleet! :sweat_smile:
Hienolta näyttää. Mun mekot on ihan surkeita, liekö kylmyys syynä. Eivät ole kasvaneet juurikaan. :face_with_monocle:

1 tykkäys

Sama täälä,surkeita eiväkkä oikeen näytä kasvavan.Lehet on tummanpunaset,kärsii kylymyyestä.

Kylmää ovat täälläkin pitäneet, eivät ole viimekesäisessä kasvuvauhdissa. Voi osittain johtua siitä,että viimekesänä Keijuruukut roikkuivat katoksen alla. Tänä kesänä taivasalla kivipylvään nokassa.

8 tykkäystä

Kaunis :slightly_smiling_face:

Kaunis pylväs!
Mulla on isoimmatkin vasta 20-30 cm pitkiä, eikä nupuista tietoakaan… :weary_face:

Täällä joku taas survonut amppeleihin niin paljon kaikkea, ettei mekoilla oikein tilaa.

4 tykkäystä

Pylväs uusiokäytössä. Srk pyysi/kehoitti aikoinaan poistamaan haudalta reunakivet.Edesmennyt anoppini tuotatti ne kotiinsa.(Olleet ilmeisesti aikoinaan arvokkaita hankkiessaan) Ovat nyt olleet varastossa ja ajattelin viime kesänä ottaa sitten pari uuteen käytttötarkoitukseen.

4 tykkäystä