Keijunmekko, Rhodochiton atrosanguineus

Montako laitat samaan ruukkuun?

Laitathan myös kuvan kun olet saanut istutukset valmiiksi

Tarleena hei! Minä olen laittanut kolme tainta sellaiseen yli 20cm amppeliruukkuun, niin tänä vuonna kuin edellisinäkin vuosina. Olen latvonut keijuja moneen kertaan ja nyt ne ovat noin 30 -40cm korkeita tuuheita taimia ja tekevät ensimmäisiä kukkia.

Laittaisin kuvia, mutta ei onnistu meidän nettiyhteydellä vielä! Olemme saamassa paremman kun ehtii!

Nämä ruukutettu viikko sitten, en ole yhtään tyytyväinen ovat jotenkin niin laihoja, latvomisesta huolimatta eivät haaroitu kunnolla, täytyy lienee vain odotella vai olisiko jollakin hyviä kikkoja, millä nämä saisi tukevoitumaan ?

En tiedä onko nämä hyviä neuvoja, mutta laita tukikeppejä, keijut tykkäävät kasvaa ylöspäin, kun ovat kasvaneet vielä lisää mittaa ne voi sitten kääntää kasvamaan alaspäin amppeliin. Ja minulla kasvavat parhaiten kaikkein kuumimmalla etelän ikkunalla, on muillakin kun niitä on niin paljon että eivät kaikki sovi etelään päin oleville, mutta ne ovat paljon heiveröisempiä! Vettä ja voimaa tarvitsevat kyllä paljon ja minä en ole laittanut kuin kolme tainta/ ruukku, edellisinä vuosina ja komeat köynnökset on tullut, vaikka muina vuosina olen paljon myöhemmin kylvänyt kuin tänä vuonna! Enkä ole ennen latvonut edes.

Miten mummuk lannoitat mekkojasi?

Neko kasviravinneliuosta laitan pari kertaa viikossa kasteluveteen.

Hitaasti tuntuvat nämäkin edistyvän, vaikka olen jo hiukan lannoitellutkin.

Voi, miten ovat isoja, minun on paljon pienempiä. Minunkin pitänee alkaa niitä lannoittamaan. Mutta kuinkas usein, kerran viikossa vai?

tässä on muutama miun mekoista. miten se kukka(näkyy huonosti) on noin pieni?

Kerran-pari viikossa olen lannoittanut, mutta aika varoen kuitenkin, kasviperäistä lannoitetta käyttäen.

Kiitos neuvoista, sen minäkin huomasin että ylöspäin kasvavat paljon sukkelammin ja jotenkin luonnikkaammin, tykkää kait kiipiä mieluimmin ylöspäin.

Tötterö, ekat kukat on mullakin aina pikkuriikkisiä, sitten kesemmällä kun pääsee vauhtiin, myös kukkien koko kasvaa...

No hitsinvitsit, taitaa teidän keijunmekot olla suurempia kuin minulla. Kylvin sellaisiin n. 10X10 cm ruukkuihin neljä siementä kuhunkin. Yksi joka nurkkaan. Mullan pintaan ja sumuttelin. Yhdessä ruukussa on neljä tainta, toisissa kolme. (Ja ihan kekkilän kylvöseokseen kylvin, eikä ole homeessa ;). Ajattelin suoraan siirtää taimipoteistaan niihin isompiin ruukkuihin (säkkipuutarhamultaan). En ole ennen keijunmekkoa kasvattanut. Tiedä häntä, olenko tekemässä jotain väärin (eikä olisi ensimmäinen kerta :smiley:

Rissa, ei varmasti ole pentin pienimpiä sinun keijunmekkosi, itselläni on tammikuussa kylvetytyistä suurimmat vasta reilun kolmesenttisiä no-jaa, eivät vaan kasva, mutta pahuksen sitkeähenkisiä ovat, eivät kuolekkaan. Noh, ehkä ensi jouluna kukkivat sitten sisätiloissa joulukukkina naurua (huomioi positiivinen ajattelutapa)

Hehe, belgi. Sulla taitaa olla jäitä hatussa :wink: Nehän kuuluu kukittaa ensi vuonnakin.

Heh heh, elämä on opettanut että turhasta hätkyilystä saa vain päänsärkyä silmän isku

Keijunkukat ovat komeita, mutta minulla pisti silmään heti nuo vihreävalkoiset ihanuudet tuossa edessä. Onko se kirjoliisukkaa vai mitä ?

jaa-a, liisukkaa on mutta en tiiä millasta. ekaa kertaa mulla, saa nähä mitä niistä tulee hymy

hoyabella, tuoko on se taimi kun sait aikaan? Olikin tässä mielessä, että minkähän moisen kasvin sait. Minulla oli myös ihan samoja siemeniä. Se yksi "Vale-Keijunmekko" on nyt tällainen.

Ei se tuosta kummemmin kasva tai muuta, jorottaa vaan. Kukakohan lienee? Muuten laitoin sinne palautepostia noista siemenistä, eivät ole vaivautuneet edes vastaamaan.