Keijunmekko, Rhodochiton atrosanguineus

Hienot taimet leijalla. Mun täytynee tyytyä kaupan taimiin. Ei tahtonut millään itää ja nyt suurin taimeni näyttää tältä: no-jaa

mulla on tämmösiä,.amppeleihin oon laitellu mut mihis muuhun kantsis laittaa? tai miten vois laitella. ei oo ennen mulla ollukaan näitä.

Parvekelaatikoihin olen useasti niitä muiden kukkien väliin tuikannut. Ilman tukilankoja kasvaa kauniisti alaspäin.

Minun mekkoni ovat vielä näin pieniä.

minulla noissa omissani näkyy olevan nuppuja. onkohan se nyt sitten hyvä vai huono asia kun itse kasvi ei kovin valtava vielä ole?

Hei kaikki tietäjät! Nyt olisi apu tarpeen. Mun keijumekkojen taimien lehdet on alkaneet vaalentua. Ihan, kun joku tauti niissä. Ostin maljaköynnöksen, jossa oli lehdillä varmaan tuo sama "tauti" ja nyt se varmaan tarttui mekon alkuihin. Ihan, kun joku eläin olisi lehden sisällä imien nesteet pois. Mitään Ötökkää ei kuitenkaan näy.

Mun "keijut" on jo näin isoja, kiitos Tolkun lähetämien siementen.

Vaahtera, en osaa sua auttaa, mulla kävi Mustasilmäsusannan kans viime kesänä samanlailla.

En sitte koko kesänä saanut niitä kukoistamaan, kun en osannut niille mitään tehdä. Toivottavasti joku täälä osa auttaa sinua, tai kysy vaikka joltakin Puutarhurilta.

Katselin juuri omia keijunmekkojani ja ajattelin ettei niistä taida olla tämän kesän kukkijiksi ja sitten tulin tänne. Heh...minun helmikuussa kylvetyt mekkoni on samaa luokkaa Pirkko-Martan mekkojen kans, jospa kuitenkin vielä niistä jotain tulisi.
Yksi margariinilaatikollinen on vielä pienempiä tulossa, niiden ehtimisestä tämän kesän kukkijiksi ei taida tulla mitään. No, ihan kiva eka kokemus mekkojen kans on ollut nyt.

Minäkin  menetin uskoni keijunmekkoihin  viime vuonna. Alkuun tuntui että niistä ei ikinä kasva  tarpeeksi suuria  kukkiakseen.  Mutta sitten yks kaks ne ottivat aikamoisen pyrähdyksen ja kerkesivät kukkimaan pitkän aikaa ja tekivät myös siemeniä.

Nää miun keijunmekot tekee nyt siitä latvotusta kohdasta tämmösiä pitkiä roikeloitano-jaa
Pitäsikö niitä vielä latvoa noista roikeloista? Onko miun mekot liian pimeessä, siitäkö nuo johtuu?

Todenäköisesti kaipaavat enemmän valoa.

Voi hirveetä, jos mekot ovat mennyttä kalua! Ne on kyllä ihan valoisalla ikkunalla. Se lehti, johon se valkosuus iskee, ikäänkuin olis imetty kaikki lehtivihreä pois. Kääk!apea

onko mahdollista että aurinko on päässyt porottamaan suoraan kasviin ja lehdet ovat palaneet?

Tukikepit Leija tukikepit keijunmekoille tai amppeli tms. mihin se voi kietoa kasvunsa, mitään ei ole menetty , hienot mekot .

En sitten laittanu tukikeppejä, ehdin leikata ne latvukset pois ja tökkäsin siihen viereen kasvamaan.
Vielä näyttäävät olevan hengissä..

Mekkopistokkaat tänään. Sain niitä neljään purkkiin talvehtineesta pikkumekostani.

Minäkin olen latvonut ja laittanut suoraan multan katkotut latvat ja hyvin ovat nekin lähteneet kasvamaan niitäkin jo olen latvonut! Keijunmekot kukoistavat tänä vuonna!

Tänä vuonna siemenistä kasvatetuissa jo nuppuja samoin viime vuotisista otetuissa pistokastaimissa ja viime vuotiset vanhat kukkivat jo!

Mairelle kiitos tarjouksestahymy Taitaa kuitenkin tulla sen verran matkaa taimenhakureissulle, että malttaa odottaa ensi vuoteen. Henkilökohtaisesti tykkään muutenkin enemmän kelloköynnöksestä, joka sekin jäi kyllä tänä vuonna kylvämättä ajoissaoho

Kokeilin myös viime kesänä kelloköynnöstä päivänsinen paikalle, mutta nyt olen palannut takaisin päivänsineen, koska kelloköynnökset kukkivat niin kovin myöhään.

En olisi millään uskonut, että niistä pikkuruisista keijunmekon aluista kasvaa jötiköitä. Latvoin ne toissapäivänä. Niissä on yllättävän suuret lehdet. Varastossa on 2,5 litraisia ruukkuja, siirrän ne huomenna niihin.