Kuivuneet risukasat olen nakannut menemään. Sen opin edellisistä kerroista, ettei saa päästä kuivumaan. Kastelu olosuhteen mukaan, siis on oltava koko ajan tasaisen tuore multa. Minulla ei ole mitään varastoa, jossa säilyttää, sisällä ovat nuo kaksi. pari kertaa viikossa kastelen. Yksi ei kestänyt ruukun vaihtoa, vaan kuoli samantien. Oli pakko vaihtaa, kun tuuli tiputti ja ruukun kylkeen tuli reikä.
Siis luultavasti mennyttä kamaa , kiitos vastauksista. Ensi talvena täytyy siis pitää selvästi kosteampana se multa. Mutta odotan kuitenkin kevääseen ollakseni ihan varma, ettei enää herää. Ei se tuolla ulkovarastossa nyt ainakaan tiellä ole.
Voi rähmä .
No, ei sitten muuta kuin siemenet multiin, ja kasvun ihmettä odottelemaan. Ei taida kuitenkaan ihan vielä kannattaa laittaa...
Tämä on se, joka kannattaa laittaa aika aikaisin tulemaan.
Minunkin sisälle ottama ei näytä selvinneen talvesta tänä vuonna. Ainakin aika kuolleelta näytti kun kävin katsomassa. Parhaiten se säilyy huoneen lämmössä valoisalla paikalla muiden sisäkukkien kanssa hoidettuna. Ei vaan sopinut ikkunalle, niin vein yläkertaan, jossa kai pääsi kuivumaan:(
Poissa silmistä poissa mielestä;( Onneksi on sisko olemassa, ja hänellä Keijunmekko hengissä!!
Kyllä vaan, koska oman kokemukseni mukaan on hidaskasvuinen.
Viime talvena laitoi 5. ja 15.pv. tammikuuta, samaan aikaan ne sitten alkoi lähtemään…
Miulla on jo itämässä.
Ahaa, kiitos. Siis lämpimään ja valoisaan, vai viileään ja valoisaan?
Itääkös keijunmekko valossa, eli laitanko multaa siementen päälle?
Kyllä minä olen kevyesti peittänyt siemenet.
Paljon kasvuvauhti riippuu kasvuolosuhteista, valosta ym. Muutama vuosi sitten taisin noin kuukauden välein laittaa samasta erästä siemeniä itämään, lopulta myöhemmin laitetut kasvoivat paremmin!?
Ja pistokastaimet olivat parhaita.
Tämä oli silloin kun vielä viitsin kaikkea kokeilla;)
Ohjeissa on ettei saa peittää ja niin olen laittanut, mullan päälle ja kylvös sitten muovipussiin tai kelmulla suojaan!
Itää lämpimässä. Itse laitan vanhaan viinirypälerasiaan. Toimii kasvihuoneena
Hei, meillähän on ryyniräpäleitä, pitää syödä ne, ja ottaa rasia parempaan käyttöön, hyvä idea!
minä olen laittanut vasta maaliskuulla,mutta lämmitettyyn kasvihuoneeseen ja nousevat aika nopeasti ja ovat kesäkuunalussa noin 10cm,eli myyntikelpoisia.olen peittänyt kevyesti ja pitänyt vähänaikaa muovia päällä!
Täytyy sitten kipata multiin nuo siemenet. Ensin aioin olla laiska ja käydä hakemassa taimet keväällä puutarhalta, mutta täytyyhän sitä kokeilla. Talvetettava on entinen, samoin syksyllä otetut pistokkaat kuukahtaneet yksi toisensa jälkeen.
mai-lee saat! Kylvetään vasta maaliskuulla, vaikka kuinka muut kasvattais jo silloin puoli metrisiä;-)
Meillä on sitten toukokuun lopussa tukevia hyviä taimia;-) jotka kesäkuun puolivälissä ainakin täällä vasta voi viedä ulos pysyvästi,ettei halla vie!