Keijunmekko, Rhodochiton atrosanguineus

Pärjäävätkö minimekkoset ilman lisävaloa, vai pitäiskö ruveta olosuhteita muokkamaan? Mulla ovat itäikkunalla.

Laita vaikka 30w ESL, luulisin että se sopisi hyvin taimille.

Kuulostaa aika huolestuttavalta että vielä kuukaudenkin päästä noita putkahtelisi lisää… taitaa tulla metsä. No, eipä se haittaa että tulee tarpeeksi taimia, voin sitten viedä osan mökille.

Ensimmäistä kertaa mekkoja kasvattelen ja parin viikon sisään pitäisi alkaa koulimaan. Voiko mekkoja laittaa pari taimea/purkki, vai onko liikaa, jos esim tavallisenkokoista amppelia ajattelee? Pitääkö mekkoja latvoa jossain vaiheessa?

Miks noi mun keijut jurrottaa vain yhessä kohti, kaikissa on vasta sirkkalehdet ja osa on noussu jo ajat sitten

Se on niiden tyyli.

Eli mun ei tartte vielä huolestua, hyvä juttu

oottele ihan rauhassa

(Ja kokkeile varovasti lannottaa joitaki alkuja, Jade… mulla viimeksi roihahti sillä laila kasvamhaan kunnola)

Juu, jurottaa jurottaa, ensimmäiset varsinaiset lehdenalut kaikissa. Osa vaikuttaa nyt kasvuintoiselta, osa ei. Odotellaan, kyllä ne innostuvat.

miten nuita raukkoja uskaltaa lannottaa, ovat niin hentosia vielä

Minä oon nyt parina viikkona antanut kerran viikkoon punasta lannoitetta noin neljännesteelusikallinen litrassa vettä.

En minä kyllä ihan sirkkalehtitaimia vielä uskaltaisi lannoittaa, pikkuisen enemmän kasvua itse odottelen.

On niillä jo 2-4 kasvulehteä. Eivätkä ainakaan vielä ole kupsahtaneet.

Viikko sitten koulein parhaimmat mekot. 18 alkua siis tällä hetkellä. Pitäisköhän jo pikkuisen lannoittaa, vai kuinka pian koulimisen jälkeen kannattaisi??

Juu Emo, sinulla onkin jo isompia, tarkoitin itse asiassa tekstini Jadeliilalle, jolla on sirkkalehtitaimet. Tietysti, jos taimia on paljon, niin kaikkeahan voi kokeilla :slight_smile: . Minulla on kokeilussa, että kummassa kasvaa paremmin, loisteputken alla, vaiko sinipunaledvalopaneelin alla, saas nähdä.

Tämmösiä helekatin ruippanoita kaikki ja osa on jo silimällään ja sit ette naura näille hymy ku ketuttaa jo muutenkin apea

ja mullassakin kasvaa vissiin kuppa ku on niin huonon näköstä

en naura paljoa....... ovatko nuo liian pimeässä? Tai oikein lämpimässä? Kouli niin, että lykkäät vartta syvemmälle.

En naura, en naura, en naura…tiedätkö Jadeliila, minulla nuo varret ovat pisimmissäkin olleet vain sentin mittaiset, saavatko nuo mistään valoa?

pomppivaa naurua