Keittiön koneet

Ystävä sanoi että tekee kesäkurpitsalasagnea tossa (vein taas tänään pari isoa kesäkurppaa hälle), on tehnyt ennenkin ja hyvää kuulemma tulee.
Mikä mua kiinnostaa on se sähkönkulutus, eli tuleeko selkeetä säästöä jos valmistaa ruuan tuossa sensijaan että käyttäis uunia/kiertoilmauunia ?

Vähän tänään jo vilkuilin netistä, mutta säästöstä kertovien juttujen lomasta löytyi myös tietoa että laitteesta riippuen se saataa viedä enemmänkin sähköä kuin uunin/kiertoilmauunin käyttö.

Katsohan myös nämä mallit. Tää on sillä samalla ylävastuksella ja puhaltimella kuin “kannu” mallit Princess Aerofryer Oven ja tää on mulla Russell Hobbs Express Air Fry Jännästi ensin mainittu löytyy Aiefryer osastolta ja jälkimmäinen keittolevyjen ja miniuunien puolelta. Mulla valinnan ratkais takuu (2+1 vuotta ) ja se ettei tarvi näpytellä mitään. Nätinpihän Princess olis, vaan sillä ei oo väliä, ei oo suoraan näkösällä.

Filo,korvaako tuo Russell Hobbs mikron?

Jos tykkää tehä mikrolla lämpimiä voileipiä, lämmittää riisipiirakoita yms. mitä vois periaatteessa tehdä uunissakin, niin siltä osin korvaa ja on aika nopia siihen hommaan. Tulee tosi rapeat pakasteriisipiirakat kun sipasee sillei varovasti voita kuoren reunoille ennen lämmitystä. Sulatus ei onnistu (se on ainoa mihin meillä mikroa joskus käytetään, en osta uutta kun nykyinen losahtaa, mulle turha vekotin).
Tuon puhalluksessa pysyy juusto siivuinakin paikoillaan, Sen ei kaiketi tarvi puhaltaa niin kovaa, kun vastukset on alhaallakin, tai ne taitaa olla infrapunaputket vai mikskä niitä sanotaan.

Ok,meillä mikroa käytetään vaan sulatukseen.Muuten turhake.

Ei oo mikroa mutta tiskikonetta kaipaan.

Minä joka melkein kaikkea pakastan niin tarviin mikron niitä sulattaessa. En pärjäis ilman sitä.
Päivittäin käytössä ja monesti päivään.
Käytän myös paistopuolta kesällä.
Tähän aikaan teen lähes joka päivä kurppa-tomaatti paistosta. Ensin pehmitän mikron täydellä teholla ja lopussa käytän paistopuolta.
Kurkkuja tuhoon tuolla konstilla kun käytän kurppien tilalla tai vähän molempia.
Muuten ei kerettäis syömään niin paljon kun tulee mutta tuota menee iso kuppi kerralla.
Eikä tarte rasvaa, vaan suolaa ja mustapippuri rouhetta.

Minun mikro on vanha ja ihan hirvittää milloin hajoaa. Nykymikroilla ei juuri tee mitään ovat paljon tehottomampia. Ainakaan en ole löytäny kaupoista entistä vastaavaa.

Ostin monitoimikoneen. Entinen oli yli 30 vuotta vanha ja sitä oli tosissaan käytetty.