Se minun Philipsin linko on HR1861.
Meillä on vanha Boschin yleiskone, jonka lihamyllyyn saisi sellaisen sosepuristimen, jolla voisi ehkä puristaa mehuakin. Mua on pitkään himottanut hankkia se lisälaite, kun sen käsikäyttöisen sosemyllyn pyörittäminen on aika raskasta. Sillä sais tomaateistakin sileää sosetta kalttaamatta ja keitetyistä omenoista sosetta. Jos sen läpi laittaa tuoreet omenat, tuliskohan niistä mehua?
Yks virhe tuossa mun eilisessä kirjoituksessa: mulla mikää Kenwoodin kone oo, vaa Bosch. 80-luvun alussa ostettu. Ei sen näköisiä enää ole myynnissä.
Ei sillä lingolla yhtään sotkua tule keittiöön. Kaikki moska jää koneen sisälle. Punajuurta laitan aina silloin, kun saan luomuna. Tavallisista pussipunajuurista tehty mehu maistuu jotenkin epämiellyttävältä.
Sitä mäskiä olen käyttänyt leivän teossa. Yhden satsin laitoin pakkaseen ohuena levynä ja muutaman kerran olen levitellyt uunipellille kuivumaan takan päälle ja jauhanut sen sitten jauhoiksi. Murekkeisiin/pihveihin voisi myös käyttää.
Luomuvihannekset ja hedelmät (myös sitruuna ja appelsiini)voi mehustaa kuorineen, myös vesimelonit. Kaaleista myös lehdet ja varret.
Kesällä kokeilen juolavehnääkin mehustaa.
Täällä on näköjään aika hyviä tarjouksia:http://www.healthyliving.fi/
Ostin itselleni apurin, pastakoneen ja raviolilisälaitteen.
Olen niin tyytyväinen ostokseeni.
Syödään usein itsetehtyä pastaa jossain muodossa ympäri vuoden.
Olkapääni ei kertakaikkiaan kestä enää kaulintaa kun se pastalevy, meillä, pitää olla silkin ohut.
Itsetehdyt raviolit on niin parasta, täyte ihan mielikuvitusmaailmasta ja mitä kaapeista ja jääkaapista löytyy.
Tuolla koneella saa tehtyä siis normi spagetti, pastalevyjä, nauhapastaa ja raviolia.
On minulla sitten muita muotteja jos haluaa tehdä jotain kolmioita tai muun muotoisia.
Kynnys on nyt niin paljon matalampi tehdä omaa
Hyvin usein maustan jo taikinan (mausteet, värjäys ym), tulee variaatiota.
Muistankohan oikein, että joku joskus ois pastakoneella tehnyt karjalanpiirakoiden pohjatkin?
Muistat oikein. Näyttivät sen telkussakin jossain kokki ohjelmassa.
Hei, onko kellään kokemuksia Kenwoodin uudemmista yleiskoneista, Chef-sarjasta? Miten ison sämpylä/pulla-taikinan ne jaksaa vääntää?
Mulla on ollut Opan mehustin jota oon muistaakseni käyttänyt myös induktioliedellä entisessä kodissa. Vannomaan en mene kun en muista milloin sinne se induktioliesi ostettiin, mutta aika varma oon että se mehustin toimi siellä olevalla liedellä. Siinä mehustimessa ei oo mainintaa että se toimisi induktioliedellä, mutta se on teräskattila
Nyt mulla on uudessa paikassa uusi induktioliesi ja pari päivää sitten otin sen mehustimen käyttöön. Marjat ootteli astioissa pöydällä. Vaan eipä se toiminutkaan täällä olevalla liedellä.
Tänään kävin ostamassa uuden mehustimen, kotimaisen ruostumatonta terästä olevan 9 litraisen. Sen pakkauksessa ei ole mainintaa minkälaisille liesille se käy, mutta sisäpuolelta löytyneessä käyttöohjeessa oli kuvat ja tekstit “sähkö” “Induktio” “keraaminen”. Uskalsin sen sitten ostaa ja kotiin tultua testasin. Toimii.
Olisin odottanut kyllä että pakkauksesta jo olis käynyt ilmi se mille liesille se käy.
Ystävä viime vuonna mulle sanoi että kaikki teräskattilat ei käy induktioliesille. En oikein uskonut, mutta nyt vaikuttais siltä että ainakaan kaikille induktioliesille ei käy ihan kaikenlaiset teräskattilat.
Kappas vaan, tuosta induktioliedestä.
Jokunen viikko sitten ostin pari uutta pinnoitettua kattilaa, induktioliedelle.
Oli mainittu ja oli siinä kuvakin että - Induktioliedelle.
Kokeilin sitten, piti keittää riisiä, vaan eipä toiminutkaan.
Liesi vaan ilmoitti virheestä kattilassa.
Kokeilin lieden kaikilla käyttöalueilla, mutta ei, ei toiminut.
Ei ne mitään halpoja ollut, vein takaisin kauppaan.
Mukisematta sain rahat takaisin, kattilat eivät toimineet induktioliedellä.
Pohjapinnassa / materiaalissa oli ollut joku vika.
Miksi eivät sitten ota näitä pois myynnistä / hyllystä jos kerran tietävät etteivät toimi?
Ärsyttävää.
Mehumaijasta, minulla on sähkökäyttöinen maija.
Se on aivan ihana.
Käytän sitä ulkona enimmäkseen, ei sottaa keittiössä.
Ainut ero tavalliseen maijaan on että vesialtaassa on sähkövastus.
Niin ja toinen ero, marja”kori” on muovista. On kevyempi. Tosi helppo puhdistaa.
Miulla on yksittäinen sähkölevy maijaa varten. Ei tarvi sisällä keitellä.
Nyt syön marjat marjoina, mutta omenia täytyy varmaan keitellä.
Nuu, no nyt taas tajuaa että kaikista kokemuksista pitäisi kirjoitella tänne.
En muistanut kirjoitella noista kattiloista.
Sähkömiehen mukaan eri merkkisillä induktioliesillä on eroja. Jotkut hylkäävät kattiloita, jotkut hyväksyvät.
Hän kyllä selitti miten ne toimii, mutta meni minulta ohi .
Meidän induliesi on turhan herkkä.
Äskettäin löysin pitkän etsimisen jälkeen lettupannun joka toimii liedellä.
Sellainen ”pikkulettupannun”, muistaakseni 7:lle pikkuletulle.
Mä sain kaverilta hyvän kerroskattilan kun ne vaihtoi induktioon. Meillä on itsellä kaasu ja tykkään siitä kovasti, en osaa muuta enää kuvitellakaan.
Jeeee, pitkän harkinnan ja vertailun ja mielipiteiden vaihdon ja sitten yhteisymmärryksissä tilasin yleiskoneen.
Jos hyvin menee, tulee kotiinkannettuna huomenna
Ollaan vatvottu tätä jo varmasti yli puoli vuotta ja päädyttiin Kenwood Chef XL Titanium -yleiskoneeseen.
Silloin kun tehdään niin tehdään kunnolla
Eli, kriteerit oli iso kulho, helppokäyttöisyys, lisäosien hankinta jos/mitä haluaa/tarvitsee, voimia on oltava kun pienessä kylässä ja rosterin/hopean värinen…ja pitää olla se ”viimeinen” yleiskone, eli on kestettävä hamaan rajaan saakka.
Tämä tapaus painaa jotain +10kg, yksi kriteereistä oli että pysyy liikkumatta pöydällä… tälle on jo paikka hyllyllä skafferiissa.
…tässä on myös oma valo…siinä vispiläistukan juuressa on erittäin tehokas valo joka valaisee kulhoon …aaahhhh mää kuolen
Noh, onhan se hyvä nähdä mitä on tekemässä…
Sitä mukaan kun erilliset keittiönkoneet hajoaa (blender, sauvasekoitin, pilkkoja, ym…) ostetaan tähän koneeseen sopivia lisäosia. Sitten on vaan yksi kone & lisävarusteet. Katsotaan nyt mitä olen ostanut, toivottavasti ei mene ihan pieleen.
Tadaa, tuossa se uusi köksäapulainen nyt on.
Tietysti piti heti kokeilla, tehtiin Focaccia taikinan joka on nyt kohoamassa.
Helppo ottaa käyttöön, ei ole mikään kynnys ja kaikki osat voi pestä tiskikoneessa.
Eri keskustelupalstoilla on annettu ymmärtää että tuo on kovaääninen.
Ei tuo ole, on ihmeen hiljainen (minulla ihan normaali kuulo )
Mukaan tuli viisi erilaista työkalua / vispilää.
Sama kone meilläkin kuin Chalilla, hyvä kone.
Onko kenelläkään käytössä airfryer eli kiertoilmakypsennin? Se on kaiketi jonkinlainen ristisiitos friteerauskeittimestä ja kiertoilmauunista. Kovasti sitä on kehuttu eri lähteissä, mutta olisi kiva kuulla onko se niin kätevä kuin väitetään.
Philips olisi nyt tarjouksessa, mutta onko 0,8 kg liian pieni. Jostan blogista luin, että sillä voisi tehdä jopa munkkeja. Niitä lisäosia on vaan siihen isoinpaan Philipsiin.
Airfryer. Sitä ja sen monipuolisuutta mulle tänään ystävä hehkutti ja alkoi kiinnostamaan. En siis ole yhtään tutustunut koko vempakkeeseen, pelkästää’n nimen oon kuullut aiemmin. AirFryer eli Ilmakuivennin kai suomennettuna. Ei nimen perusteella oo tiuppaakaan kiinnostanut.
No nyt kun tavallisen sähköuunin lämmittäminen alkaa olla jo ylellisyyttä sähkön hinnan takia niin tuo laite kiinnostaa sen verran että kuulisin mielellään käyttäjiltä Miksi sitä kannattaa käyttää.
Muoks, kas, tossahan vähän aiemmin olikin esitetty kyselyä samasta asiasta. Onko käyttäjiä jotka kerkiäis valaisemaan asiaa ?
Mulla jo kolmas menossa. Ekaks ostin pregon pienen tarjouksesta testimielessä. Sillä ny voinu tehä oikein muuta kui ranskis tyyppistä tavaraa. On äiteellä käytössä nykyisin. Vanha paistelee sillä makkaraa. Samanmoisen kahvallisella ravisteluastialla varustetun otin sitten isomman. Ei ollu yhtä tehokas. Sille kävi äksidentti kun lohkopottui ravistelin. Ulompi osa lensi lattialle ja koko komeus vääntyi niin, ettei menny enää kunnolla koloseensa. Nyt on sitten sellainen miniuunin mallinen, joka toimii myös uunina. Näppärä vekotin. Helppo tehdä muffinsseja, lämpimiä voileipiä yms.pienelle porukalle. On siellä tullu tehtyä muutamat kiusauksetkin. Tuossa ei ole sitä pyörivää ranskis / varras härveliä, vaan vain uunipellin muotoinen verkkokori airfryer kamalle. Näppärä vekotin ja hiljainen. Vastukset sekä ylhäällä, että alhaalla.
Tuo NutriU app philips on play kaupassa jossa satoja ohjeita mitä voi tehdä.
Arvioitu lämpötila ja aika kuten normaalistikin ruokaohjeissa.
Niillä on helppo lähteä kokeilemaan ja muuttaa oman maun mukaan.