Nyt kukassa Aljonuska
Nyt kukassa Aljonuska
ja kaksikin sinistä.
Tämä
ja tämä virolainen Kivistikiltä hankittu
Joku on taas tukenut kellokärhönsä hieman huolettomasti. Lepäilevät penkissään täydellisen levähtäneinä. Pikkuinen ´Hanayima´ puolestaan oli jäädä sorvarinpensaan alle. Kun sitä eilen etsin, katkaisin yhden kukankin. Viehättävä on hän, eikö totta?
Tämmöisen löysin, kuvasta päätellen ihastuttava
Yksi lemppareistani, Hanajima.
Hanajima mennä viuhahti "pakkosaada-listalle" .
Aika ihana ja onhan tuo Aljonushkakin vielä listalla…
Kauniita nuo kellokärhöt, joita mulla ei vielä ole yhtään. Nyt tekis mieli ostaa joku noista kaunottarista kukkapenkkiin. Tulee valinnanvaikeus. Jos vaikka se onnistuisi nousemaan maasta seuraavana vuonnakin, kun nuo muut kärhöt ei oikein mulla luonaa.
Hanajima ainakin on aika varma nousemaan seuraavana vuonna. Sen voi istuttaa normaalisti eli ei tarvitse syvää istutusta. On myöskin matala.
Muuten, kuinka korkeaksi teillä tuo Aljonushka kasvaa?
Mun aljonushka on nyt 1,5 m korkea, mutta kasvaa vielä. Istutin tänään baby whiten aljonushkan viereen.
Miulla aljonushka makoilee maassa samoin arabella, olis pitänyt tukea aikaisemmin
Mun aljonuska on vähän päälle metrin.
En enää muistanut, että mullahan on tuo Arabella. Se kasvaa etupihan kivikkopenkissä ja siinä näytti olevan jo nuputkin. Mulla on ollu tarkoitus, että se kiemurtelisi Tuivion yli kauniisti. Kiva juttu, että se ja toinenkin siinä vierellä on hengissä.
Ostin eilen Aljonushkan, Arabellan ja Blue Boyn, kun kävin Sofianlehdossa. Tuon Arabellan aion laittaa kivimuurille, muille en vielä ole miettinyt paikkaa. Kuinka syvään nuo kannattaisi istuttaa? Ilmeisesti eivät ole niin suuria suuria syöppöjä ja juoppoja kuin jalot sukulaisensa.
Kellokärhöt istutetaan entiseen syvyyteen, kaupan purkin yläpinnan päälle voi laittaa muutamaan senttimetrin multaa.
Kiitos merlin! Oli pakko varmistaa, kun sain sellaisen ohjeen ostaessani, että 20 cm syvyyteen. Ja se jäi ihmetyttämään.
Alionushkalla on yllättävän suuret kukat verrattuna Integrifolia-ryhmään.
Minä kyllä istuttaisin paksujuuriset kellokärhöt noin 10cm syvyyteen. Ohutjuuriset kellokärhöt taas kuten perennat.
Aljonushka