Kellokärhö ja Tarhakellokärhö, Clematis Integrifolia-ryhmä

Arabella, minulla kaikki kärhöt retkottaa maassa kun en tullut keväällä niitä tukeneeksi :slight_smile:

Järjestyksen ihminen pysyköön kaukana kello- ja tarhakellokärhöistä, tää retkottaminen taitaa olla niiden luonto. On näillä tukikin vaan se ei kelvannut, istutin sitten lmasipulia kaveriksi, vähän paremmin auttaa, mutta valoon päin kurkottelevaisia ovat. Ja miusta ovatten ihan mukavia.

valtsu, niin minullakin. Ensi vuonna, kautta kiven ja kannon, järjestän tuet ajoissa - kun vaan keksin millaiset ne voisivat olla…

Pitäis olla se pyöreä kaunis verkko vaakatasossa 50 cm korkeudella. Siitä kun läpi kasvavat pysyvät ruodussa. Mutta mihin kohtaan se verkko laitetaan, nää siirtyy vinottain kuitenkin metrin suuntaan X.

Miten olis’ pyradimin mallinen tötterö verkosta? Talven aikana on kiva askarrella kärhötötteröitä : )

Toimii. Minulla on kaupasta ostettu pyramidi, josta varret levisivät joka suuntaan, kunnes hoksasin “tihentää” sitä hiukan. Nyt pysyy nätisti pystyssä.

Baby white palkitsi istuttamisensa heti kukalla:

Laiton sille "hienon" tuen harjateräksestä

On todella kaunis!

"Arabella"

Kaunis on Arabella. Sen sijaan Fascination on pieni ja hassu.

Fascination on varsin hurmaava <3

Pieni haukka, Petit Faucon, on kaikkein kaunein.

Baby white

Arabella lamoaa ruukusta alaspäin. Tarvinneeko noiden aina kasvaakkaan kehikkoa ylös.

Alionushkalle olen muutaman kerran kesässä antanut vaaleanpunaista lannoitetta.

Miikos, mun baby white oli ennen ihan saman värinen kuin sulla. Mitä lienee tapahtunut, se on nyt sininen sisältä? Meinasi purkka lentää suusta, kun huomasin muutoksen.

Arvaas mitä, niin on mullakin! Just tänään ajattelin et pitää kysyä sulta onko sulla edelleen valkoinen. Pitäiskö ihan Westpahalilta kysyä? Vai onko sun kärhö sieltä?

Sieltäpä sieltä. Voisihan sitä kysyä. Onko muilla kyseistä kärhöä kyseisellä muutoksella?

muoks. Baby white kukkii mulla jo kolmatta vuotta ja ensi kerran "Suomen lippuna"

Tämmöinen:

Jep, ihan samalta näyttää täälläkin. Toi on kyllä oikeastaan tosi nätti =)