Arabella on kukkinut tänä kesänä todella pitkään ja runsaasti. Eli ensimmäinen talvetus ruukussa onnistui ihan hyvin.
Pikkuinen tähtikärhökin on aloitellut kukintaansa. Nimi vain on hukassa...
Arabella on kukkinut tänä kesänä todella pitkään ja runsaasti. Eli ensimmäinen talvetus ruukussa onnistui ihan hyvin.
Pikkuinen tähtikärhökin on aloitellut kukintaansa. Nimi vain on hukassa...
Eilen huomasin, että tupsukilta viime elokuussa saadut pienet kellokärhön siementaimet ovat elossa Heittelin niiden suojaksi syksyllä hieman talvensuojaturvetta ja havut. Nyt penkistä pilkistää muutamat terhakat uudet versot.
Kiva kuulla että on elossa
Kevään ensimmäinen pihakasvi hankittu, ostin eilen Arabella-kärhön.
Nasty, Hoyabella huhuu! Minkä kokoinen on ollut se kellokärhö, josta siemenkirjeen siemenet oli. Molempien siemeniä otin muutaman ja ne mokomat iti. Paikkaa mietin, mutta kuvista löytyy vain kauniita kukkia, lopullinen koko (korkeus, leveys) jää piiloon.
Minä olen tehnyt aitaverkosta lieriön ja alaosasta leikannut poikkiverkon pois ja näin sain piikit jotka voi työntää maahan. Tuossa kellokärhöni on tillipionin ja toisen pionin välissä.
Tuosta samanlaisesta vihreästä verkosta ajattelin, sitä kun pätkä tuolla romuaitan nurkalla on. Pikkasen jos kurttais väliä aina enempi yläpäästä ni tulis varmaan ihan hieno kartio.
Joskus olen tökännyt pari pitkää keppiä vielä verkkosilmien läpi maahan, niin pysyy paremmin pystyssä.
Yhden aitaverkkorullan kun ostaa, se riittää moneen tukemiseen.
Justiinsa, mulla on pari hyvin pientä virallista tukilärpäkettä hommattu kärhöntaimille (joista ei vielä näy merkkiäkään) ja pioneille, lienevät n.5-10e kpl’e plus keppiviritelmät. Kepeistä tuskin pääsee eroon tuulisessa pihassa mutta narut tahtovat pettää heti kun vähän napakammin tuivertelee. Tuohon verkkoon kun kepin porskauttaa niin pysyy se ainakin jonkuaikaa.
Siellä kukitaan rinkulassa
Tämä kukkii tosi kauan.
Aina näitä näköään tulee kuvattua;)
Että on kaunis! Suloista kun kukat nostavat päätään noin. Nuohan voisi pärjätä maljakossakin.