Missä vaiheessa latvotte kelloköynnöksen vai latvotteko lainkaan?
Minen oo näyttäny koskaan saksia kelloille
Oon joskus kun ovat päässeet liian suuriksi (tila loppunut) ennen ulos istutusta.
Leikkaan jos yrittävät liian pitkiksi sisätiloihin, ja ne tarttumahipsut leikkelen alkuvaiheessa pois, muutoin on tuloksena iso köynnössolmu
Leikatut osat tökin aina ruukkuun, saa tuuheammat kasvit
Kylläpäs on tiukassa nuo valkoset itämään. Seittemän on niitä nyt näkösällä ja violetit näyttäs sit taas itäneen kaikki. Viinirypälerasiassa vielä tököttävät, ei niissoo kun vasta sirkkalehet esillä vaikka muuten ihan topakan olosia. Saa rauhassa lisäaikaa itelle sit koulinta urakkaa varten kunhan sen aika koittaa.
Mitenkä noita kelloköynnöksiä pitäisi kiduttaa, että kukkisivat enemmän? Viime vuonna hoidin “normaalisti” , eikä tuloksena ollut montaakaan kukkaa… Luin jostain että pitäisi lannoittaa varovasti, mutta mitenkä on multatilan laita, oisko parempi olla ahtaassa ruukussa taimivaiheessa? Kukka on tosi kaunis jotenka toivoisi että niitä olisi mahdollisimman paljon…
Parhaan kukinnan olen saanut, kun olivat lämpimällä ja aurinkoisella eteläseinustalla, jossa pääsivät vapaasti kiipinään seinää pitkin. 3 taimea per 15litran ruukku. Uutta multaa ja kastelulannoitus punaisella lannoitteella. Lämpimässä ja aurinkoisessa paikassa ehtivät tekemään kukkia, toki esikasvattaminen ja ulos siirto kannattaa tehdä mahdollisimman varhain.
valkoiset itäneet mullakin hitaasti ja niukemminko perus siniset! mikä lienee syynä. niin onnellinen olin ekasta ja tokasta kunaattelin ettei ollenkaan idä…
Tässä se mun kelloköynnös joka on talvehtinut kodinhoitohuoneen ikkunalla
Satu-71,sun kisuli on just samannäköinen kuin meidän Väinö oli.Ihana.
Meidän karvapötkylä Wilma on kyllä varsinainen puutarhuri Hyppii kylvöpurkkien keskellä ja jos vaan vähän silmä välttää niin voi käydä jopa istumassa purkin päälle. Mutta ihana karvakasa se on
Meidän Väinö oli myös aina mukana kun tehtiin taimihommia.Ja kesällä kun laitoin kukkasipuleja maahan,niin vähän ajan päästä ne oli taas mullan pinnalla.Ikävä mulla Väinöä.
Täällä valkoisista kelloköynnöksistä iti vaivainen 1 siemen ja kymmenen kuitenkin pistin multaan. Aikamoisen kehno itämään
No joo ja mulla 20:stä iti 7.
Jossain täällä kerran annettiin vinkki että kun liotat siemeniä ensin vuorokauden, ja sitten peset siemenen pintaan tulleen “liman” pois, itää paremmin. Kokeilin tuota konstia ja melkein kaikki valkoisista iti. Joitakin siemeniä jouduin auttamaan kun eivät meinanneet aueta. Kylvin ne 10.2. ja nyt ovat jotain 80 cm korkeita ja katkon kyllä latvoja niiltä koko ajan.
Minulla on kolme juronut jo kuukauden sirkkalehtivaiheessa. Kaksi näyttäisi jopa kuukahtavan, kolmas sentään elinvoimaisen tuntuinen, mutta ei vain saa kasvua aikaiseksi.
Laitoin sulle Hoyabella yv:n
Onpas nää hitaita kasvamaan.
Mistä kohdasta te latvotte kelloköynnökset. Ne lähtee kasvattamaan sitä kiinnitys kärhöään siitä latvasta. Panenko vaan kylmästi latvat poikki?
Kolmannen lehtiparin jälkeen.