Tässä näitä siementaimia. Pitäiskö mun nyt ottaa ne purkkeihin vahvistumaan, vai mitä oikein tekisin?
Olen tuonut omani siemenenä Kreikasta jostain tien varressa kasvaneesta kermesmarjasta. Olen talvettanut sen kaikeksi varmuudeksi kellarissa. Ulkona talvehtineesta ei ole ollut enää seuraavana kesänä kasvajaksi, mutta tiedän Annapaatan onnistuneen siinä näillä leveysasteilla. Hänellä näytti minulta saatu taimi kasvavan elinvoimaisena vielä seuraavanakin vuonna
Siivoilin toissakeväisiä kylvöpurkkeja pois pihasta. Yksi kirjavalehtinen kermesmarjantaimi oli itänyt. Kerkesin Tommolastakin sellaisen hankkia. Toivottavasti talvehtisi.
Harmittaa vietävästi, kun siirtäessäni varjopenkkiä toiseen paikkaan unohdin, että penkissä oli kaksi kirjavalehtisen kermesmarjan pientä taimea ja taisivat mennä sen siliän tien elleivät sitten siirtyneet jonkun kasvin mukana uuteen paikkaan. Ensi kerralla pitää kyllä olla tarkempi.
Tämä on vaan niin ihana!
Mää olen etsinyt kirvalehtisiä kermesmarjojani, mutta mitään ei näy.
Ei näy täälläkään eikä timanttikermesmarjaa, kaikki vauvatkin kuolivat, mutta tavallinen iso on elossa.
Mulla ei oo elossa mikään kermesmarja, ainakaan vielä.
Minulla kermesmarjoissa näkyy pientä alkua työntyvän…
Mun kermesmarjaa ei näy.
Jee, mullakin kolme kermeksen pientä alkua,tullut eilisen päivän aikana
Siemenkasvatuksen tulosta, ensimmäiset taimet nyykähti kun siirsin purkin ulos. Sitten rupesivat vielä viimeiset siemenet kasvamaan eli nyt on rivissä kolme eri-ikäistä kirjavalehtisen alkua.
Mistä kummasta oot ostanu kirjavalehtisen siemenöisii?
Ipanema Plant World Seedsiltä ja Jelittolta saa noita kirjavalehtisen siemeniä. Tommolan tilalta saa kyllä tilattua ihan taimenkin...
ipanema, jos mitään kummempaa ei tapahdu niin saat multa vastakoulitun kirjavalehtisen sitten kun tulet käymään. En siis vielä ole koulinut mutta kohta voisin…
Ja noi siemenet oli muistaakseni Raralta.
Jee! Mun alkuperäinen kermesmarjahan kuoli talvella 12-13, mutta siementaimia alkoi viimekesänä ilmestyä. Nyt näkyy nuppu ainakin yhdessä. Laitan kuvan myöhemmin.
Ta-daa!
Oletteko kokeilleet miltä nämä kermesmarjan marjat tuntuvat kädessä Onko Jade