Mulle taas tuli mieleen, että joku malva tai malvikki passaisi siihen saunan seinustalle, mutta viihtyisän näköistä on!
Ai sinne Muajussi halajaa tuvan petiverhojen taa... siellä ne piiat ja rengit vissiin ovat nukkuneet, ihmiset ovat olleet ainakin lyhyempiä kuin tänään, sillä polvet koukussa saan itseni sinne mahtumaan, tuvan toisella puolella on kanssa kerrossänky, se on vähän pidempi muuten samanlainen, mikähän vitsi siinäkin on, jos se sitten on ollut miesten sänky ja tää naisten.
Sauna pitää ensin entisöidä vanhaksi eli muutamia alahirsiä vaihtaa ja kaipaa se koko hoitoa sisältäkin käsin ja ikkunatkin osista ruutua puuttuu, kitit puuttuu...reerataan enste ja sitten kasveja - nää oli kivoja ideoita pistin korvan taa sitten kun ollaan kunnostettu ja ekat löylyt heitetty niin fundeerataanulkokasveja!
Voi miten tunnelmallista. Ihan pakahduttaa
Kiitos RvaHelmiNukkajäkkärä kehuista, Awa haluaa sisälle ja se vissiin näkyykin jo ilmeestä, kyllä on oltu ulkona jo pari tuntia, että nyt "äitee" saa sammuttaa tietsikan ja paijata vain minuu, joku kalaruoka maittais, iltapesu ja sitten muurin päälle tuutimaan ja aamulla herätän "äiteen" aikaisin hän saa viedä mut Musu kaverin kanssa ulos lintuja tiiraamaan:
Ollappa tuollainen paikka, jossa aistii menneen ajan Ajatuksissani olen jo siellä
Kiitos Ranu, täällä kyllä aistiivanhaa aikaa!
Tähän sopiikin yksi vuosi sitten tapahtunut asia:
Tiedätkö meillä on tuo vanha seinäkello, mamman ja pappan häälahjaksi saama vuodelta -32,
joka tikittää ääneen aikaa: tik tak tik tak...
ja kerran kun se oli rikki niin heti ajattelin, että täältä tuvasta puuttuu nyt jotakin ja se oli se ääni!
Onneksi Turussa Salosen kelloliike osasi tämän koneiston korjata, sekin kuuluu vanhaan eli
se ääni jota lapsesta asti on kuullut tuvassa ...tik tak tik tak.
Oih, upea vanha talo!!! Sekä sisältä että ulkoa.
Onpa oikea Unelmien Talo ja pihapiiri Kesäheinällä! Onhan tuollainen kunnon puutalo vähän eri kuin tämmöinen meitsin tiilinen lätykkä! Jos saisi lottovoiton, voisi ostaa tuollaisen vanhan talon maalaismaiseman keskeltä. Juhannusruusut, leimukukat ja syreenit sopivat hyvin tuonne.
Kiitos rusokki, mutta muista ihmisellä pitää olla unelmia tuo on hyvä, kun sanot: jos saisi lottovoiton... en olisi minäkään ikinä uskonut unelmiin tällaisiin, että vielä syntymäkodissa asutaan näin.
Tämän talon eteen on tehty paljon työtä ja vielä paljon on edessä,
mutta tätä kaikkea en vaihtaisi mihinkään rahaan, tänään esim. tulin niin hyvälle mielelle, kun näin tämän maloppirivin tässä kallion kupeessa, pikkuämpäri oli puolillaan punaista viinimarjaa ja ajattelin kuinka Onnekas saa ihminen olla täällä asuessaan synnyinjuurillaan (kaikilla se ei ole mahdollista valitettavasti) nyt lähetän kuvan teille malopeista (olisivat puoli metriä korkeampia jos olisi multaa enempi tässä):
Oi kauheeta. Nyt minä menetin sydämeni Kesäheinän vanhalle saunalle! Talokin on hieno ja puutarha, mutta se sauna kruunaa kaiken. Oikeesti.
Kohta me jo kai kysytään päästäänkö kylään, eihän meitä ole kuin muutama tusina, piankos kestitset mutta kyllä tää virtuaalikyläilykin on sitten ihanaa kiitos ihanista kuvista
Olen iloinen kun tykkäätte, nyt pääsette kylään meidän keittiöön tai paremminkin keittiön takaseinään hirttä ja vanhaa leivinuunin seinää
hui metsokin tuli keittiöön
olen äidin kanssa aina maalaillut vaihtelevin ajanjaksoin
äitini on maalannut kanssa kiviä (taulujen ja aikanaan kupittaan saven posliini maljakoiden, sekä taulujen lisäksi) tässä näitä kiviä
vintti oleskeluaulassa omia töitäni mm. mökki ja hevostyttö
Voi höps mua, nyt pitää korjata tuota sulkeissa olevaa äitini oli kupittaan savessa keramiikka maalarina eikä posliini, olen kovasti koettanut keräillä kaikissa messutapahtumissa ym. noita äidin töitä, niissä kun on se signeeraus takana nimikirjaimin ja aika paljon olen löytänyt äitini kätten jälkiä.
Koska kissoja, niin tässä Pikkumetsän Awan äiti Sohvi
Tällainen ihana aamu alkamassa, mitähän ulkona ainakin aurinkoa
Huonekasvit lähellä :ntä, rönsylilja aloittelemassa kasvua, samaten kissus
lisää kukkia hoyat amppeleissa, kiinanruusu, juorun (alut), samettilehti, orkidea, joulukaktus,
jne.
Tämä on se joka kasvoi mammallani samalla paikalla kun se on nyt marraskuun kynttilä
tuvan penkin kukat
purppurajuoru, soihtukukka, lissukka, afrikan juoru, muorinkukka(alku) ja taskujuoru
Iiihana kissakuva! Ikkuna, verhot ja se maisema! Kerrassaan viehättävää ja kodikasta kaikki muukin.
Tuommoisen kun sais!