Kesäheinän piha ja koti

Ihan oikeesti, kurkkua kuristaa.....On kuin kirjasta katselisi vanhan taiteilijakodin kuviaansiomerkki Ja sehän on selvä, että kissat kuuluvat elämääsi. Metka juttu, mutta kautta aikojen on tailteilijoita kiehtoneet kissat ja puutarhat hymy

Kiitos iiris-kukka ja RvaHelmiNukkajäkkärä, mieltä lämmittää sananne hymy
Äidin kanssa innostuttiin laittamaan pöytään kaikkea Kupittaan savea, hänen maalaamaa joukossa, kukkia...keramiikassa

kukkia lähempää...

Oii,onpa kaikki kaunista ja ihanaa,piha,rakennukset ja esineet,oi jos tuollaiseen pääsisi asumaan niin ei saisi mistään ikinä valittaa,on kuin taivas.Oikein mieli rauhoittui kun katseli kuvia.Olet onnen-pekka kesäheinä.Mitkä ne ne nimikirjaimet ovatkaan,voin katsoa onko minulla niitä.

Äitini nimikirjaimet RV (eli Ritva Virtanen)
Hän oli 11,5 vuotta maalaamossa.
tässä vielä kuvaa singneerauksista:

Siis vielä taidenäyttelykin kaiken päälle. Upeaa! Tuollaisen kerrossängyn verhon takana olen vedellyt hirsiä monet, monet yöt.

Kesäheinä ei löytynyt nimmareita,olisin kyllä sit laittanut kuvan sinulle.

Kesäheinä koti oli aivan ihana! Samoin nuo kipot ja potit. Oikein innostuin, kun jotkut noista näyttää samanlaiselta kun minun "keksirasiani". Siinä on kyllä nimimerkki, mutta olisiko se tuon ensimmäisen nimimerkin tekemä, joka on sinun listallasi?? En vaan itse ole mistään sitä tarkemmin selvitellyt. Tähän rasiaan kuuluu myös 2 pientä mokkakuppia.

Lämmin Kiitos taas teille kehuista, itse on niin tottunut tähän kaikkeen,
niin kyllähän tämä aina hymy-hykerryttää ja silmän isku-imartelee mieltä,
vaahtera123 keksirasia on tosi hieno, pitänee huomenna näyttää kuvaa äidille, nyt hän on jo varmaan nukkumassa, mutta huomenna kysyn tästä, onko tuttu ja muistaako tämänlaista (?)

Voikun mukavaa, jos voit kysyä sitä äidiltäsit: Vaahtera123

hymyVaahtera123 Hei, äitini tunsi heti työn ja nimikirjaimetkin näkyvät (päällä) eli GR.
Taiteilija asui äitini kanssa samassa huoneistossa Turussa.
Nimeä ei näy tässä listassa(signeeraus lista on vanhempaa ajanjaksoa), koska hän työskenteli
50-60 luvun taitteessa kupittaan savessa eli Gunnevi Rönngård on nimi.
Hän tuli ateneumista suoraan kupittaan saveen töihin.
Keksirasia ja mokkakupit ovat arvokkaita ja kauniita.
Hyvää kaunista kesäpäivän jatkoaaurinkoVaahtera123:lle!

Voi kiitos kesäheinä ja äitinsä! Nyt minulla on siis tekijä tälle rasialle Pidän siitä paljon, enkä olen nähnyt vastaavaa missään. En tosin ole mikään asiantuntijakaan itsesilmän isku

Kaunis kesäpäivä ja halusin piristää karvakorvia.Löysin (edulliset 1,30eur kappale hintaiset) amppeli ahkeraliisat, läheltä naapurista saatu kivikissakin pääsi privaattipaikalle oven pieleen, tehtiin viikonvaihteessa tämä varaovi, niin eivät pääse kissat karkuteille.

Vanha kattopäreseen maalasin: LUUMUPUSKAN PIKKUMETSÄ -nimen.
Nimi oli helppo keksiä, koska siellä asuvat omalla kesähuvilallaan Luumupuskan Muska ja Pikkumetsän Awa näin kesäaikaan hyvin paljon.

Kauheen kiva, nimikylttineen päivineen!
(Mikä yhteensattuma onkaan, että ulkoterassini pöydällä on odottamassa päre, johon on aikomus kirjoittaa koirulini nimi, ketjuilla aitauksen portin yläpuolelle roikkumaan. En tehnyt sitä vielä, sillä päreestä puuttui palanen nurkasta, ja pitää hommata uusi. Nyt näen tässä livenä, että kyllä aitauksessa nimi pitää ehdottomasti olla! Kirjoittelin sen sijaan roosalla maalilla Clematisten ym. nimet puisiin pyykkipoikiin, jotka nipistin kiinni kuorittuihin pajutikkuihin, ja tökkäsin multaan kasvien juurelle). olipas pitkä sepustus.

Tuo häkkisi kukkineen ja kivikisuineen on kyllä iki-ihastuttava. Ja hyvin keksitty nimikin! Tykkään tuollaisesta pikku väkerryksistä, ne ovat piste iin päällä!

Hieno kissahäkki ja kyltti. Pakko saada rakennetuksi johonkin kissoille häkki uuteen kotiimme, ihan pakko. Keksin jo äkkiä kissalalle nimenkin naurua, täytyyhän toki olla kylttikin...

Tulin taas ihastelemaan kesäheinän kauniita kuvia. Itsekkin pidän Kupittaan saven keramiikasta ja heti piti tarkistaa kahdesta koristellusta, olisiko ollut kesäheinän äidin taiteilemia. Ei ollut, toinen on AE ja toinen EJ. Juuri nuo 50-60- lukujen koristellut työt ovat mieleeni mm. Laila Zinkin ihanaiset naiset .

Ilahdutathan meitä taas uusilla kuvillakukkanen.

Tuonne sisällehän voisi tehdä pienet puolapuutikkaat ylös, ja sinne hylly, tai riippumatto..?

Kummipoikani teki omaan taloonsa kissaaitauksen (3:lle kisulleen) koko talon mittaisen, päätysivulle, laittoi sinne paksun käkkäräisen puurungon, rungosta kulki pienet tikkaat pesuhuoneen ikkunalaudalle, ja ikkunaan tuli heiluriluukku. Näin ne pääsivät sisään ja ulos itse. Häkissä oli vielä harjakattoinen talviasuttava kissanmökki postiluukkuineen, ja ovessa oli osoitelappu: XXXkuja 3 B (B:tä ei sillä kujalla ollut, itse asuivat 3:ssa).

naurua Kiitos iloisista viesteistänne, minustakin nämä ovat niitä elämän suoloja, pisteitä iin päälle
niinkuin Memuli hienosti sanoit, tämä päre-idea on ilmeisesti jo kauan sitten käytetty esim. Uudessakaupungissa oli sellainen pieni käsityöliike (muistaakseni pakkahuoneen lähellä),
jossa oli päreisiin maalattu kaikkea jännää kesäistä mansikkaa ja kukkaa ja miete ajatuksia,
ensin ajattelin tähänkin maalata jotakin luumuja ja pikkumetsän havuja, mutta tää oli niin pieni
 pala, että hyvä kun tuo nimi mahtui.

Tässä isossa kissahäkissä on tuo kattokin verkotettu, siis kaikki paikat häkkiä,
mutta tämä toinen ovi tavallaan välieteinen (mies nauroi, että tuulikaappi) niin siinä ei ole
ollenkaan kattoa verkotettu eli se on vaan sellainen hätävara etteivät kissat juokse ulos kun
oven avaa ja siinä ehtii kissan hyvin ottaa syliin - kissa ei ehdi kiipeämään ylöskään.
Meillä on tämä kissahäkki hyvin lähellä eli pihan poikki ja tavallaan se on ihan hyvää liikuntaa
itsellekkin kun vien kissat joko kissakorissa yhdellä kertaa tai sylissä yksitellen (eivät ikinä
rimpuile, paitsi Muska silloin kun haluaa kiireesti kotiinpäin)
Tuo kissa-aitauksemme on iso joka suuntiin ja sinne laitimme noita lepotasoja eri kohtiin ja
rappusia sinne ja tänne, isoja kiviä ja kaatamamme omenavanhuksetkin pääsivät kissoille
leikkeihin, se on itsellekkin kuin joku iso huone, kun sinne menee hiekkoja vaihtamaan.
Kissat osaavat pyytää naukumalla aitaukseen ja 2-3 tuntia ovat yleensä aamulla ja sitten nukkuvat päivän sisällä ja samaten nyt äsken vein ja haen joskus klo 22-23 paikkeilla tai ennemmin jos pyytävät. (kissoilla on ihan päivärytmi, minkä oppivat)

belgi suosittelen lämpimästi tekemään aitauksen, se on kissoille ja itsellekkin hyvin vapauttavaa,
saavat leikkiä ilman "ison maailman" murheita eli mm.auto-, kettu-, haukka-, käärme-pelkoja ja
aina tietää tarkkaan missä kissat ovat, joko kotona tai kotona aitauksessa naurua.
(Oho taas taisi tulla pitkä sepustus)

välke - kyllä kuvia jossain vaiheessa taas laittelen silmän isku... iloisiin kuulumisiin

Hei Marjakoo ei näy ihan isoon tiehen, pitää osata tulla ensin pientä hiekkatietä 1800 metriä, on tässä hiekkatiellä vuosi sitten yksi setä ojanposkeen pystyyn autonsa nokan ajanut
silmän isku voi harmi en voikkaan sanoa, että meidän taloa ihasteli voi peijjoona sentään silmän isku !!!
(niillä oli perheriita, kova vauhti ja sitten meni vielä pakoon kun ei kehdannut kesän keskiyöllä
naapuria vaivata traktoriapuun (tätä se rakkaus sydän teettää autot ojassa ja rakkaus säröllä)

Mun pitää ihan tässä julkisesti kiittää Kesäheinää- ja hänen äitiään-, kiitos. Kysyin privana josko hänen äitinsä tietäisi oliko tuo Hillevi Karlsson tuolta nimilistalta se joksi häntä epäilin- minun oma mummuni. Ja olihan se! Enpä tiennytkään tuollaisesta. Nyt kyllä aion olla silmä tarkkana jos joskus hänen näihin töihinsä törmään;)
On tänä puutarhanetti kyllä hyvä juttu, hienoja koteja puutarhoineen, saatika sitten itse ihmiset! Kesäheinän koti on kyllä niiiin tunnelmallinen että.... Sinun pitää Kesäheinä järjestää meille joskus opastuskierros, tullaan isolla bussilla ympäri Suomen kyläännaurua.

naurua Kaarina76, äitini ja minä kiitämme kiittämästä, on hienoa, kun huomaa, että äitini piristyy
vielä entisestään ja hämmästyy näistä kupittaan saven aikaisista ihmisistä, joista ei ole kuullut
vuosikausiin välillä, heillä on kokoontumisia siis kupittaan saven väen kesken ollut välillä ja
tv sarja: vierivät kivet tuli heistä kerran ohjelmaakin tekemään, siellä kaikki kertoivat muistoja
kupittaan savi ajalta ja hehän olivatkin työpaikassaan kuin yhtä sydänsuurta perhettäsydän,
joka kerrottiin tässä ohjelmassakin.

Nyt laitan vähän puutarhan kukkamaa kuvia vanha pelargonia on mummon akkunalla ja akkunan
alla soittaa katulaulaja...