valkoinen syysleimu
itse siemenistä kasvatetut samettiruusut
Lilja ilahdutti
Huomaa jo, että syksyyn päin kääntyy kesä, koska pitänee oikein etsiä kukkivia kukkia, mies tarvitsee kastelukärryn, joten tänään saivat vielä vettä, purkkikukkia aion sentään vielä kastella jatkossa, tässä kukkiva loistokärhö:
Voi kun kaunis tuo kärhö! Kukka näyttää isolta.
Kesäheinällä huikean ihana talo!! Ja vielä mäen päällä, niin kuin kunnon talon kuuluukin
2.pääsiäispäivä valkeni kauniissa -paisteessa, lunta oli tupruttanut järvenrannantielle, josta alkaa kuvaus kotiinpäin: kotimme lähellä on iso myllyvuori ja sen päältä on tämä seuraava kuva naapurin ja meidän talo vierekkäin:
Kevättalvi takapihallamme, tammi sai valkean peitteen :
pihapiirin vanha sauna:
pihapiirin vanha riihi:
Tekee mieli mennä paijaamaan vanhaa hirsiseinää, aina kun näen sellaisen. Aivan ihania kuvia.
Kiitos, että sain käydä vierailulla kodissasi. Upeita kuvia ja tunnelmia. Erityisesti pidin siitä, että kuvista oli kerrottu pieni tarina.
Kesäheinällä on ihastuttava koti! Ja niin söpöt kissatkin.. Minulla on isäni tekemä kirnu, jonka kylkeen hän on maalannut kukon. Lapsena olen kirnunnut sillä voita, uskokaa tai älkää. Nyt se säilyttää (korotetuin pohjin) pipot ja hanskat käden ulottuvilla eteisessä.
Kyllä ennenvanhaan osattiin rakentaa kauniita taloja,tässä todella hyvin säilynyt kokonaisuus! Minusta myös on tuo vanha sauna on ihana(kuinkahan monta lasta sielläkin on syntynyt)ei ole moitteen sijaa myöskään pihapiirissä,kaunista on! Kiitoksia kuvista,jään odottamaan lisää:)
Kiitos kivoista viesteistänne, ja lisää kuvia jaan jälleen kanssanne. Tässä tulee kuvia riihestä sisältä, jossa on kuivattu viljaa. Olisiko järkevää tehdä savusauna vaiko tonttukylä lyhtyineen??
ja vielä lisää riihen sisältä...
ja vielä...
nämä kuvat on vähän hämyisiä, koska seinät on tosi mustia ja riihessä sisällä pimeääää... tässä vielä viljan kuivaus muuria kuvattuna...
...
Ihan nenässä tuntuu tuo ihanan riihen vanhan hirren ja “kiukaan” tuoksu.
Tuoksun muistan kyllä minäkin,kotonani oli myös riihi. Silloin sai vielä kunnon ruisleipäjauhoja ja ikiihanaa talkkunajauhoa.
Nokista porukkaa sieltä kyllä tuli ulos. Mukavaa kun tuollaisia rakennuksia on vielä olemassa.
Ihana pihapiiri Kesäheinällä! Hienoa varmaan asua talossa, joka on kuulunut suvulle pitkään. Satavuotiaan talon toimitusaika on pitkä, paljon pitempi kuin näiden valmistalojen.
Höh minua, kirjoitin muurista...kun piti tosiaan kirjoittaa kiukaasta. Kiuas on kooltaan 2,4m x 2,4m ja 1,50m korkea. Tulipesään mahtuu metrin mittainen halko. Uskon, että ihmiset on ollut "mustia", kun riihestä on tultu ulos.