Kesämalvikki, Lavatera trimestris

Kesämalvikki, Lavatera trimestris

Aiemmat kesämalvikkikylvökseni ovat olleet toivottomia tapauksia, kun en ole huolehtinut kunnollisesta tukemisesta. Tänä vuonna syvennyin asiaan, ja kesämalvikit kasvavat kuin keihäät suoraan ylöspäin! Tuen ei tarvinnut olla korkea, riitti kun kasvit eivät päässeet juuresta taipumaan maata pitkin.

Nuo malopit ja malvikit ovat kiitollisia kesäkukkia. Kestävät maljakossakin ja ehtivät näköjään täälläkin kukkimaan suoraan avomaalle kylvettynä. Oon todennut, että niitä ei juuri kannata harventaa, jos nyt ei aivan tiheä kylvös ole. Pysyvät pystyssäkin paremmin.

Nuppu on niin hauska ja herkkä...

Malvikit on kauniita, itsellä kasvoi viime kesänä valkoista malvikkia, siemeniä jäi muutama yli ja laitan myös tälle kesälle

meillä oli kanssa viime kesänä mökillä kesämalvikkeja, tosin eilen vasta selvisi, kukan nimi eli viime kesänä en tiennyt nimea, kun anoppini oli jostain saanut siemeniä, niin pussissa ei lukenut mitää! ny laitoin pieneen ruukkuun "koekasvatukseen" pari siementä, saas nähä kuinka käy…no-jaa

tänään, kun heräsin niin yllätys, yllätys, mun kukkapurkissa oli 2 pientä kesämalvikin alkua, odottelen että vähän kasvavat, niin siirrän sitten ne isompaan ruukkuunkieli ulkoa

alkaa olla aika isoja jo malvikin taimet

Tässä minun viime vuoden kesämalvikkia

Kuin myös tässä, sama kuva on täällä kesämalvikin esittelykuvana

Tarkempi lajike siis mont blanc Taidankin laittaa pian esikasvatukseen.

oi kun nätin valkoinen, meillä oli viime kesänä vaaleanpunaista, tosin ei silloin vielä tiedetty kukan nimeä, kun anoppi oli saanut jostain niitä siemeniä, mutta on se kaunis kukka

mulla kasvaa jo pari taimea, mutta ovat ihan pieniä vasta, laitan sitten ulos suoraan kasvaa

minä tämän innoittamana laitoin juuri 12 mont blankkia multiin.

mä kanssa laitoin muutaman kesämalvikin siemenen esikasvatukseen tänään:-)siirrän ne sitten pihalle, kun ovat itäneet ja vähän kasvaneet

ei oo lähteneet mun siemenet itämään, joten laitoin suoraan uudet siemenet kasvamaan ulos kukka-penkkiin…

nyt kasvaa kaikki siemenet sisälläkin ja ulkonakin näyttää olevan jo pieniä alkuja jeejee…

Ohhoh… eilen vasta muistin kylvää kesämalvikin siemenet. Kylvin ulos suoraan penkkiinsä. Vieläköhän ne mahtavat keretä? Jotenkin tätä ketjua lukiessa tuli sellainen olo, että vähän myöhässä ollaan liikenteessä…?! :slight_smile:

no kyl mää uskon että ehtii:-)

Pöh, milloin kesämalvikki oikein kukkii? Mihin aikaan?

Lehtiä tulee, mutta nuppuja ei.

moonriver, mulla on jo nuppuja, elä hättäile, kyllä ne sieltä tulee ja sit kun ne tulee niin niitä sitten kanssa tuleenaurua