Tytön kesäkukkapenkissä muutama kesämalvikki jo auki.
on se vaan kaunis kukka, mä oikein odotan että mun malvikit aukaisee nuppunsa
mun eka malvikki aukinaisena
...
Ihanan näköinen on malvikki. Mihinkähän lie mun kylvämät siemenet joutunut, tietysti oon taas nyppinyt rikkiksinä pois:D
oimiten upea pensas sulla on moonriver malvikkia! mä olen kerännyt sisallekin maljakkoon kanssa
Nämä ovat vissiinkin samaa laatua. Olen vaan siemenet tuonut Israelista.
Tekeekö kesämalvikki itämiskelpoisia siemeniä ja onko kukaan koittanut kylvää omista siemenistä? Kokeilin kukkaa ensi kertaa tänä kesänä kaupan siemenistä ja kovasti ihastuin
Ehdottomasti kannattaa kerätä siemenet itse ja kasvattaa ensi vuonna niistä uudelleen. Niin minä olen tehnyt jo monen vuoden ajan.
Laitan täksi kesäksi ensimmäistä kertaa valkoista Kesämalvikkia kasvamaan…tovotaan että onnistuu
Minäkin ostin myös valkoisen kesämalvikin siemeniä, saapas nähdä onko yhtä kova kukkimaan kuin punainen.
Tuosta punaisesta onkin iso läjä siemeniä viime kesän kukista.
MoonRiverillä oli viimme kesänä niin kauniit kesämalvikit, että pakko laittaa itsellekin. Sekä “punaista” että valkoista.
Täytyy myöntää, että ihastuin niihin ihan täysillä. Sarjassa: niin helppo, ja niin paljon kukkia. Huokaus…
Kuinka tiheään laitoit? Siis viimme kesänä.
Tässä on noin kymmenen kesämalvikkia melkein 10 sentin välein kahdessa rivissä. Ne tuli ihan liian ahtaasti.
Tässä on muistaakseni 12 kpl, ja etäisyys 20 senttiä, paljon parempi.
Muistaakseni tässä ne on kolmessa rivissä.
Tuossa toisessa kuvassa ovatkin todella hyvän näköisesti. Mun siemen pusseissa ei lukenu tuota tiheyttä, niin nytpä tietää senkin. Kiitti MoonRiver. On nuo kauniita, huokaus minultakin pääsee
Voi voi…syvä huokaus ja sydämenkuvat silmissä…niin kauniita!!
Mitenkähän muuten, onko kellään kokemusta, miten ovat kukkineet parveke istutuksina? Itse siis ajattelin kokeilla onneani ja jos eivät tykkää, niin sitten annan olla ensivuonna
Hyvinhän malvikit menevät isoissa ruukuissa parvekkeella, kokemusta on. Mutta koska ovat kuitenkin niin korkeita, ei kannata mihinkään parvekelaatikoihin laittaa, tarvitsee multatilaa juurilleen iso kasvi.
Juuri tuota tietoa hainkin, kiitos. Tarkoitus olisi ostaa mielellään vähän alle metrin korkea ruukku tms. mitä ikinä keksinkään sitten lopulta, johon sitten istutan malvikit kun yöpakkaset ovat menneet