Monta kertaa pyörittelin kesämalvikki pussia ennen kuin päätin sen ostaa. Jos pussin kyljessä olisi ollut kuva MoonRiver:in malvikeista en olisi epäröinyt hetkeäkään! Niin kauniita!
Ne on kauniita ja helppoja=)
Tällä viikolla onkin aika kylvää taas kesämalvikit.
Suoraan maahanko, ei mitään esikasvatusta ? Ne oli tosi nätejä viime kesänä.
Minä esikasvatan kesämalvikit, vaikka ei se kai välttämätöntä ole. Vaikka niiden lehdet ei niin kauniit olekaan, kukat ovat upeita.
Kesäkuun alussa suoraan maahan kylvetyt kesämalvikit ovat olleet jo monta viikkoa täydesä kukassa.
Kyllä ne ovat kauniita. Ja mahdottoman korkeita. Takana oleva verkkoaita on 120cm korkea...
Joskus saa näköjään varautua siihen, että kesämalvikki voi kasvaa todella korkeaksi. Siis Todella Korkeaksi. Revin tänään maasta pois kesämalvikit, vaikka ne oli vielä kukassa. Kyllästyin, kun ne peitti kaiken takana olevan kukkapenkissä. Tässä kuva parhaasta, vieressä harava mittakaavana.
Hänellä pituutta huikeat 210 cm!!!!!!!
Täytyy sanoa, että viime kesän vaaleanpunaiset ovat enemmän minun mieleen kuin nämä hujopit.
Katso myös : Perennat: Harmaamalvikki
Kesämalvikit ovat kesäkukista ihan siellä listan kärkipäässä. Valkoisia on mulla ollut, ja viime vuonna vaaleanpunaisiakin, mutta ei mulla kyllä tuollaisiksi monstereiksi ole kasvanut, kuin Moonriverillä.
Valkoinen on suosikkini. Löysin näköjään vain tällaisia lähikuvia.
Minun viime vuotiset parveke laarissa kasvatetut Kesämalvikit
Ihan itte siemenestä kasvatettu, hyvä minä
En muistanut ollenkaan tällaisia kylväneeni, ja vain yksi ainoa taimi oli pelastunut kitkemisinnoltani. Harmi.
Kauniit malvikit
Tämä taitaa olla kesämalvikki? Siemenet kun on kylvänyt naapuri, joka ei muista mitä pusseissa luki.
Kesämalvikki se on =)
Joo, huomasin mokani (kirjoitin harmaamalvikki…) ja korjasin,mutt ehdit jo väliin.
Tässä tummemman punaisessa on vähän erinäköiset kukinnot eli nuo reiät tuossa terälehtien välissä…
Oi kun se on kaunis kukka. Ihania kuvia täällä. Mökillä oli viime kesänä malvikkia siellä ja täällä, eli mahtaa se kylväytyä itsekseen syksyllä omista siemenistään?
Tolvierinin alempi kuva taitaa olla maloppi (eri laji, mutta sukua). Kesämalvikit pysyy kivasti pystyssä, mutta malopit kaatuilevat herkemmin. Minulla malopit alkoi itää syksyllä omista siemenistään (eikä ole pysynyt hengissä)… Malvikin siemeniäkin päätyi maahan, eikä ainakaan vielä ole näkynyt taimia. Siemeniä on niin helppo kerätä ja niitä saa aivan älyttömästi jo pienestäkin kasvijoukosta. Helposti saa isonkin alan peittoon… tosin malvikilla kukinta alkaa suhteellisen myöhään. Malopin kukinnasta saa nauttia aiemmin.