Kesäpäivänhattu, Rudbeckia hirta

Tilasin Toto Mixin siemeniä ja niiden pitäisi olla matalia. Ei nämä kyllä siltä näytä.

Onneksi sain itse kerätyistä Toto Goldin siemenistä riittävästi taimia parvekelaatikoihin.

3 tykkäystä

Komea pääosan esittäjä täällä

7 tykkäystä

Komea joukko on. :+1:

6 tykkäystä

8 tykkäystä

Ihania nuo kerrotut! Mikä on lajikkeen nimi? Miten nuo talvehtii?

Kesäpäivänhattu ‘Sahara’ huonosti kestää talven.Pitää aikaisin keväällä kylvää niin kukkii kauemmin.On kaunis kun värejä on monia.(En tiedä miksi teksti menee näin isoksi vaikka jo kerran poistin sen)

1 tykkäys

3 tykkäystä

3 tykkäystä

Minua hieman harmitti, kun Toto Gold mixin siemenistä ei kasvanutkaan matalia, mutta enää ei harmita, kun ne ihan hehkuu iltapäivän auringossa ja houkuttaa pörriäisiä.

5 tykkäystä

Ennusteiden mukaan ensiviikolla lämpötila pysyy pakkasella, joten tänään siivosin loputkin kesäkukkaruukut pois pihalta. Kesäpäivänhatut yritti vieläkin kukkia pimeydestä huolimatta. Laitoin juurakot maahan, mutta en ole varma selviävätkö talvesta, sillä ainakaan viimevuotiset Totot ei lähteneet keväällä kasvuun.

6 tykkäystä

Ihme, jos eivät selvinneet. Oliko liian märkä paikka? Mullla nämä leviää melkein riesaksi asti ja todellakin selviytyvät talvesta.

Paikka ei ollut märkä, mutta ehkä siihen pääsi pakkanen iskemään pahemmin, kun kyseessä oli korkea lavakaulus. Mansikat kuitenkin talvehti viereisessä lavassa ihan hyvin. Ehkä nuo matalakasvuiset Totot eivät ole yhtä talvenkestäviä kuin korkeammat lajikkeet.

Hitaasti lähtivät alkukesästä kukkimaan, mutta pitkään antavat iloa :green_heart:

2 tykkäystä

Ihan hurja on kylväytymään tämä. Neliömetri uusia taimia tuossakin ja näitä alkaa jo löytyä pitkin pihaa ihan oudoista paikoista. Leviävät kyllä tosi tehokkaasti!

1 tykkäys

Nyt jo noin näkyvät, ei mulla vaan vielä näy.