Kevätkaihonkukka, Omphalodes verna

Jatuuli, kiitos tiedosta! Eli täällä voisi siis olla parannettavaa…

Jatuulilla onkin hyvällä paikalla kaihot, varmasti upea keväällä, kun kaiho kukkii :slight_smile:

Se paikka on sillä tavalla hyvä, että kaihonkukka ehtii kukkia ennen kuin omenapuuhun tulee lehdet. Kevätkaihonkukka aloittelee 14.5.

Tässä viimevuotinen kukinta kun etupihan laitto oli vielä aivan kesken (17.5.2013). Mutta tosiaan häviää tuosta kesän mittaan, noin paraati-istutuksena se ruskea ja kuollut mössö ei ole kovinkaan viehättävä…

Kauniin värinen tämä Kevätkaihonkukka. Voiko kasvattaa siemenistä. Jos voi, onko jollain Teistä  jemmassa siemeniä. Olisin halukas kokeilemaan kasvattaa sitä.

alix, jos vain tykkäät kuunliljoista, niin nehän ovat näyttäviä, kestäviä ja helppoja perennoja, minusta sopisivat hyvin tuohon polun varteen molemmin puolin :slight_smile:

-Alix-,miks ne häviää kesän aikana? Onko niin kuiva, kuuma paikka?
Eltsun ehdotus kuunliljoista on hyvä.

lis. luin edelliseltä sivulta jo. Tosiaan se vanhuus voi olla syy. Mulla pysyy kyllä vihreenä koko kesän, mutta kuumalla ilmalla saattaa koko kasvusto lurpottaa.

Tuossa pysyvät nättinä, aika varjoisassa. Ihana ihana kukka!

kuva

Joko Kurpalla kukkii 8o Meillä vasta lehdet nousevat!

Meillä näyttää tällasilta. Ovat siirtyilleet vähän sinne sun tänne.

kuva

Tuo valkea on vähän paremmassa paikassa, sininen on vielä vaiheessa.

Onko kaihonkukkaa valkoisenakin???

On, Porin multasormesta löytyy ja varmaan muistakin multiksista.

Ai, pitääpä vilkuilla kunhan käy tuolla seuraavan kerran. Nyt kun kävin niin oli jotain viime vuotisia ruppanoita esillä, ei niitä uutuuksia mitä lehessä.

Kaihonkukkaa on myös vaaleansinisenä :).

Sivulla 12 kuva tosta mun eli voih, lisää hankittavaa tiedossa.Toivottavasti ei enää mitään vaaleenpunasta, keltasta, oranssia…Tai älkää sanoko jos on.

Mulla ei näy jälkeäkään turkinkaihonkukkakasvustosta. Joko teillä muilla ne ovat nousseet?

Mulla oli, mutta ei kestänyt sitten talvea.

Mulla meni hienosti lumisen talven yli mutta nyt ei sitten taida olla paljon toivoa