Kevätkaktus,(Pääsiäiskaktus), Hatiora

Nyt tämä minun kaktukseni on parhaimmillaan.

On tosi herkku! Minulla on tuo saman värinen, mutta jostain syystä jätti kukkimisen väliin tänä keväänä.

Minulla on nupulla Kevätkaktus, tulee kait valkeat kukat, vihdoin löysin Kevätkaktuksen :)

kieli ulkoaoi voi! hitsiläinen. tollanen pitäs saaha.

Nämäkin ovat komeimmillaan Pidän erityisesti tästä valkoisesta.

Valkoinen on varmasti samaa sorttia kuin Werrolla.

Joo Aina, voi olla meillä samaa sorttia, kun aukaisis mulla nyt nuppunsa.. :) En malta odottaa.

Mä en ala, oon nähnyt yhdessä paikassa tänä keväänä kevätkaktuksia ja silloin oli niin kiirus etten ehtinyt jäädä ostamaan moista ihanuutta. Ja nyt oon kolunnut varmaan kaikki lähiseudun kukkakaupat ja marketit enkä oo mistään löytänyt. :-(

No ehkäpä niitä löytyy sit lähempänä pääsiäistä.

Tuo Ainan valkoinen on tosi kaunis! Onko kevät kaktuksen kukittamiseen olemassa joku niksi?

En ikinä ole saanut kotona tuollaista kukintaa kevät kaktukseen.

Jolinar, tuollaisia nupullaan olevia oli viime viikolla Vantaan Plantagenissa. Väreinä valk., vaal.pun. ja kirkkaan pun. Hinta 4,95 €/kpl.

Lapussa tosin luki helluntaikaktus, Rhipsalidopsis-hybrid. Mikälie sitten oikeasti onkaan. Kauniita ja niiiin ihania kukkiessaan.

Lauantaina katselin syvänpunaisia Tampereella LA-kirppiksen alakerran kukkakauppiaalla. Hintaa en muista mutta väri oli upea.

Kiitos tiedosta Tuilu, pitääpä katsella jos keksis jotain menoa Plantagenin suuntaan. Ei millään viittis pelkästään kukkia lähteä sinne hakemaan, niihin kun uppoaa yleensä enemmän kuin mitä budjetti antaisi myöden. hymy Eihän Plantagen oo sunnuntaisin vielä auki, eihän?

Jee tänään huomasin että Kevätkaktuksestani on alkanut avautua jo 1 kukka, huomenna on varmasti jo useampi auki..

Laitan sitten kuvia. Niin ja kukat on valkeat. hymy

tarleena, onko siis niin että Veikko jatkaa L.A.ssa entiseen malliin...?

En ole varma, mutta puutarha on Mouhijärvellä ja muistaisin että oli ennenkin. Myyntitilaoli hurjan pieni ja niin oli kyllä perinteinen kirppispuoli muutenkin.

Sama heppu. Pitääpä käydä tsekkaamassa joku viikonloppu mikä on tarjonta...hymy

Jolinar, kyllä valitettavasti Palntagen on avoinna sunnuntaisinkin klo12-18. Ja pienempiä Rhipsalidopsis-hybridejä oli myös Backaksessa hieman edullisempaan hintaan tarjolla.

Minulla ei sitten ole osaa eikä arpaa noiden kukittamisessa. Molemmat olen ostanut nupullisina kaupasta.

No kyllä on sitten sinne sunnuntaina suunnattava, kun ihan siinä nurkilla pyörin. Toivottavasti on vielä kevätkaktuksia jäljellä ja en ihan kaikkia rahojani sinne upota.

Jeejee, kohta on kokonaan auki mun kaktuksesta tuo yksi kukka, ja muutama availee jo kukkiaan.

Mites kun huomasin että minun Kevätkaktuksessa on Kilpikirvoja vihainen, ja olen sumutellut tuota sillä hyönteis torjunta sumutus aineella, joka käy Kilpikirvoihin, ja olen ottanut noita pois tuosta, mutta eikös niitä ilmaannu aina takas, niin mikä olisi nyt hyvä aine tai niksi mite noi saapi pois??? En halua menettää mun kevätkaktusta!! Ja onko teidän kaupasta ostettujen Kevätkaktuksien lehdillä ollu noita kilpikirvoja?