Muoks. 15.11.2025 / Nuu: LeonM jakoi 11.11.2025 Marraskuunkaktus-ketjussa kuvaviestin joka auttaa erottamaan toisistaan marraskuunkaktuksen, joulukaktuksen ja pääsiäiskaktuksen. Otin siitä kuvakaappauksen ja laitan sen tähän heti ketjun alkuun. 1 lehti joulukaktus, 2 lehti marraskuunkaktus ja 3 lehti pääsiäiskaktus.
Mä en ala, oon nähnyt yhdessä paikassa tänä keväänä kevätkaktuksia ja silloin oli niin kiirus etten ehtinyt jäädä ostamaan moista ihanuutta. Ja nyt oon kolunnut varmaan kaikki lähiseudun kukkakaupat ja marketit enkä oo mistään löytänyt. :-(
Kiitos tiedosta Tuilu, pitääpä katsella jos keksis jotain menoa Plantagenin suuntaan. Ei millään viittis pelkästään kukkia lähteä sinne hakemaan, niihin kun uppoaa yleensä enemmän kuin mitä budjetti antaisi myöden. Eihän Plantagen oo sunnuntaisin vielä auki, eihän?
En ole varma, mutta puutarha on Mouhijärvellä ja muistaisin että oli ennenkin. Myyntitilaoli hurjan pieni ja niin oli kyllä perinteinen kirppispuoli muutenkin.
Jolinar, kyllä valitettavasti Palntagen on avoinna sunnuntaisinkin klo12-18. Ja pienempiä Rhipsalidopsis-hybridejä oli myös Backaksessa hieman edullisempaan hintaan tarjolla.
No kyllä on sitten sinne sunnuntaina suunnattava, kun ihan siinä nurkilla pyörin. Toivottavasti on vielä kevätkaktuksia jäljellä ja en ihan kaikkia rahojani sinne upota.
Mites kun huomasin että minun Kevätkaktuksessa on Kilpikirvoja , ja olen sumutellut tuota sillä hyönteis torjunta sumutus aineella, joka käy Kilpikirvoihin, ja olen ottanut noita pois tuosta, mutta eikös niitä ilmaannu aina takas, niin mikä olisi nyt hyvä aine tai niksi mite noi saapi pois??? En halua menettää mun kevätkaktusta!! Ja onko teidän kaupasta ostettujen Kevätkaktuksien lehdillä ollu noita kilpikirvoja?