Kevätkaktus,(Pääsiäiskaktus), Hatiora

Kuten jo tuolla toisella palstalla sanoin, merileväuutteesta ei pitäisi olla haittaa.

Huu! Minun valkoisen gaertnerin kukissa on jännä efekti. En varmaan olisi huomannut, ellen olisi käynyt eilen illalla kuvaamassa kaktusten kukintaa. Illalla kukat olivat kiinni, ja nyt kun koulusta tullessani kävin katsomassa, miten kasvarissa jaksellaan, kukat olivat ihan auki. Että siihen malliin....

(onneksi joku oli käynyt laittamassa oven raolleen, mutta silti kasvarissa oli kuumaa kuin pötsissä. )

Tänä aamuna huomasin että Pääsiäiskaktukseni on aloittanut kevät kasvun..

Meillä tällainen vasta aloittelee kukkimaan

Oikein nätti. se taitaa olla jo useamman vuoden vanha... ?

No tuo onkin sitten jo kokoluokkaa XXL... ;)

Hoyabella, tuo on komean kokoinen kaktus. :)

Uusi Nivea Beauty Lehtikaktus... taistelu ryppyjä vastaan on päättynyt. rypyt voittivat ;)

Tässä nyt tämä meikäläisen kevätkaktus. Valkoinenhan se on. Ja nätti

Pipperäinen, sulla on samanlainen kevätkaktus kun mulla, siis saman värinen.

Mä tykkään enemmän vanhoista ja ryppysistä kevät kaktuksista :D

Ainiin ja mun Kevätkaktus se vaan jatkaa kasvua, nyt on melkein joka lehden päässä uutta lehteä tulossa..

Tuo vaan kukkii nyt kovasti. :) Ensimmäinen kevätkaktukseni. Kyllä sekin sitten jonain päivänä on vanha ja ryppyinen silmän isku

Kaunis kukinta. :)

Itse pidän myös tuosta kevätkaktuksesta hyvin paljon. Se on niin puhtaan valkoinen. sydän

oih! kaunis valkoinen väri! sydäntuollaisen hankin vielä joskus !naurua

Raitavompulle on privaa :)

MInulla on samassa tilassa valkoinen ja punainen pääsiäiskaktus, valkoisessa on minulla ehkä vähän  enemmän kukkia. Mutta ei voi kiistää etteikö tuo olisi aivan ihana sydän

Kukkivia kaktuksia ei voi muuta kuin ihailla. :) Kukinta on näyttävä ja todella kaunis.

Ylläpidon pitäis yhdistää nää kaks kevätkaktuspalstaa.

Meillä punainen ja oranssi ovat jo melkein lopettaneet mutta valkoinen vielä jaksaa.... olen huomannut  että joulu- ja marraskuunkaktuksissa valkoiset ovat ahkerimpia kukkijoita.

Valkoiset marraskuunkaktushybridit ovat tosiaan innokkaita kukkijoita. Mun valkoinen S. truncata kukkii usein.

Helpp!!! Mistä johtuu että minun Pääsiäiskaktus pudottellee lehtiään?!?!? Se on jo pudottanut toisen lehtensä.

Kaktukseni on lasitetussa saviruukussa, kastelen kerran viikkoon, en kovinkaan reilusti koska multa on kuivaa loppu viikosta, sumuttelen kasvia n. 5 kertaa viikossa (koska luin että tämä kasvi tarvitsee aika ison ilmankosteuden, jotta tämä ei pudottelisi lehtiä) ja silti pudottellee, tässä kasvissa oli/on kilpikirvoja, ne hävisi mutta nyt on tainnu pikkusia poikasia tulla lisää vihainen.

Mulla on toinenkin Pääsiäiskaktus pistokkaista kasvatettu, se on saviruukussa ja sumuttelen sitä yhtä paljon kun tätä toista, ja se pysyttellee aika kuivana..

Eli mitä teen väärin?? Apua..