(Perennat - lajeittain A-K - Kievarinyrtti (Liilakievarinyrtti), )
Hiio-hoi! Minkäsmoisia mahtavat olla kievarinyrtin poikaset? Samassa jauheliha-askissa on kylvössä kievarinyrtti, keltavaleunikko, paratiisililja ja köynnösukonhattu, kaksi sorttia on itänyt ja vaikkaukseni kohdistuu kievarinyrttiin ja keltavaleunikkoon, mutta olis kiva varmistua asiasta.
Kukkiiko jo ekana vuonna?
Kävin katsomassa isomman kievarinyrtin lehden alkuja, ovat aika liiloja,ja pyöreähköjä.Taimet kannattaa merkitä hyvin koska saattaa lakastua kesken kesän. Minun taimet ei ole kukkineet ekana vuonna, eikä toisenakaan.
Voisko tällainen olla kievarinyrtin pentu? Ekat oikeat lehdet sirkkalehtien jälkeen ovat jo pyöreämmät kuin sirkkikset.
Ainakin lehti on muodoltaan kievarinyrtin. Liilan värin saa varmaan kun ikää karttuu.
Saman näköinen on täälläkin siementaimi. Varsi hieman lilan sävyinen
Kiitos tytöt! Mulla näet meni jo kertaalleen sevon kievarinyrtit ja ‘Goji Berryt’. Äkkipäätä kovasti samannäköiset taimet, varsinkin ilman rillejä.
Kievarinyrtti kasvaa vauhdilla -voi vähän vauhti hyytyä kun tänään lämmintä huikeat 2,4 astetta ja lunta näkyi äsken satelevan..

Aronja, mulla jo kievarinyrtin kukinta ohi (Laitilassa)…
Olikos se niin, että kievarinyrtti painuu maan alle kukittuaan? Onnistuin saamaan siemeistä kaksi taimea, jotka penkkiin istuttamisen jälkeen hävisivät kokonaan. Kannattaako elätellä toivoa, että kuitenkin keväällä sieltä jotain nousisi?
Välke, kyllä kannattaa, minäkin pelkäsin kitkeneeni omani, mutta ne olivatkin vain piilossa.
Hyvä juttu, kovasti tykkäisin, jos saisin tämän kasvin onnistumaan 
Tämä on kyllä paras kevätkasvi - ja nyt se taas kukkii!
Kyllä sain tarkkaan tihrustella, nenä melkein mullassa kiinni, että huomasin. Hengissä on molemmat viimekesäiset kievarit
. Kiitos Korpikellolle siemenistä!

Kievarinyrtti on paras kevätkasvi, koska kovienkin hallaöiden jälkeen makaa hetken pitkin maata, ja sitten auringon tullessa esiin taas pongahtaa pystyyn! Sopii tänne Pohjanmaalle siis!
Ei taida vielä tänä keväänä nämä minun pikkuiset kukkia ;D
Odottelen tulevia keväitä innolla!
Hei, mistä olette kievarinyrtin siemeniä saaneet? Oletteko joltakin siemenvälittäjältä löytäneet vai yksityisiltäkö? Sellainen pitäisi saada tänne kievarin pihaa koristamaan…Millaiset ovat maa- ja valovaatimukset? Entäs koko luonnossa, kuvassa näyttää komean kokoiselta 
Mun oma on peräisin joltakin penttiläiseltä saaduista siemenistä ja siitä koitan erätä siemeniä taas tänäkin vuonna, eli hyvä kiertämään tässäkin. Kasvin koko on mulla max 0,5 m suuntaansa ja se kasvaa koivun juurella hevonpeepatjalla. Enkä ole käynyt katsomassa, olisiko siellä omin avuin kylväytyneitä siementaimia…
Jos niitä on paljon, olisin miekin käsi ojossa;)
Vaikka sitä valkeaa kurjenpolvea vaihtariksi.
Jos kievarinyrttiä vaan liikenee niin täällä ojentuu yksi käsi.