Kiinanasteri (kesäasteri), Callistephus chinensis

Astereita

Onpa hyvässä kasvussa, hienoja.

Miten on, vieläkö ehtisivät kukkia jos pikaisesti multiin laittaisi ?

Kannattaa sitä ainakin kokeilla!
Mie oon kylväny nuo omani 18.3.

Leija, mistä sinä olet saanut tuon hienon taimilokerikon? Tuollaiset olisi tosi käteviäsydän

No nuohan on niitä "minikasvareita" mitä on joka marketissasydän Ei oo kalliita ja niissä on kirkas kansikin mukana.
Niitä on mulle kertyny vuosien varrella ihan muutamakin...

Tuo näyttää aika isoltakin, potteja mahtuu hurumykkethymy.

Ei ole silmiin sattunut paikallisissa mutta pitää ryhtyä metsästelemään. Sellainen yksi paljon pienempi mulla on muttei siihen mahdu kun 18 pottia. Kaikenmaailman muunlaiset irtokupit

on hankalia, vievät tilaa.

Kesän suosikki-asteri(tässä tapauksessa ainoa, kun muut asterit ei pirskuttilanen itäneet)

Onko mitään järkeä kerätä tai pystyykö edes kerätä astereista itäviä siemeniä?Onko kukkaan koskaan kokeillu?

Mulla oli viime kesänä tuota samaa asteria kuin Suomettarella nyt, kaunista.

Tänä vuonna miun asterit on tätä tavallista mallia, tämä nyt ekana auki

Tällaisia kesäastereita kasvaa minun kukkamaallani

Asteripenkki eilen

Ja sitten on kanssa tätä matalaa punaista, en mie muista " virallista nimmee"

Komeita asterixeja leijalla. Omani eivät vielä kuki...

Kiitos hillasuo! Kyllä ne vielä sullakin kukkii!

Voi kun hallitsis tuon asterinkasvatuksen. On ne niin kauniita.

Leija, on sinulla upeita astereita, varsinkin nuo matalat punaiset, wautsi. hymy Itsellä on vasta yksi kukka, tulee niin syksyinen olo , kun ne kukkivat ;((

Farmari, tämmöiset ovat ne minun asterini.

Tai siis tässä on aniliininpunaiset ja valkoista ja tummaa lilaa. Vaaleat lilat ei mahtuneet kuvaan.

Ojoijoi. Kauniita! Jokohan asterit pitäisi kylvää, en ole ennen kokeillut, mutta nyt on pionikukkaisen kiinanasterin ja kääpiöasterin siemenpussit odottamassa.

Ainakin yksi tuttuni, joka laittaa astereita joka vuosi, oli jo kylvänyt.

Minun pitäs alkaa asteriviidakkoa koulimaan. Noin pari viikkoa sitten kylvin ne.