Ei siinä tuholaisia olis? Ja talvella ei tartte niin paljon kastella, kuin kesäaikaan. Kannattaa laittaa vähän vermikuliittia joukkoon, niin sitoo sitä nestettä paremmin, eikä tartte talvisin niin paljon kastella. Mä oon kastellut omaani n. 5dl/10pvä talvisin. Kesällä annan litran/vko, koska asustelee etelä-ikkunalla paahteessa.
Anna nyt kunnon kevätaurinkoa ootellessa niukemmin vettä, josko siitä vaikka virkoaisi.
liikakastelu ja kuiva ilma, paha yhdistelmä.
Tänään tuli tuhmuuspassiin leima; tuli nimittäin tilattua 3 kiinaria Gommerilta. Toivotuksi toimituspäiväksi laitoin syntymäpäiväni, eli 12.4. Josko jo sillon tulisivat paleltumattomina perille ![]()
Art.Nr: 601100, Hibiscus Ashley Jordan, Amount: 1, Price: 13,25, Total Price: 13,25
Art.Nr: 601770, Hibiscus Beachball, Amount: 1, Price: 13,25, Total Price: 13,25
Art.Nr: 640900, Hibiscus Double Mini Skirt, Amount: 1, Price: 13,25, Total Price: 13,25
Tämmöset tuli tilattua. Saa nähdä, miten selviävät matkasta ja miten selviävät Smulanista ![]()
Kyllä ne matkasta selviää
Mutta Smulan onki sitte toinen juttu ![]()
Saas nähdä miten kiinanruusun käy? Lehdet roikkuu, mutta ovat kyllä ihan vihreitä vielä, toivottavasti se virkoaa kun juuret saivat ilmaa ja uutta multaa. Että sitä on tyhmä…tuhota nyt vanha kiinanruusu kastelemalla:( Pitäiskö sille laittaa lastikkapussi päälle ja puhaltaa siihen sitten ilmaa, niinkuin jotkut ovat tehneet joillekkin kukille. Se on vain niin iso, ettei löydy niin isoa lastikkapussia.
Mun mielestä ei kannata laittaa pussia, kasvihan on saanut liikaa vettä, joten pussi päällä mätäneminen on varmaa. Kastele nyt vähemmän ensialkuun ja kun tuo kevätaurinko alkaa kunnolla paahtaa niin lisää varovasti kastelua. Viimeistään, kun uusia lehtiä alkaa tulla niin kastelua voi kesänaikaan lisätä.
Harmittava takaisku. Luultavasti se isobel beard -siementaimi ei selviä. Snif!
Liika kasteluun ei auta ku joko antaa kuivua kunnolla tai jos näyttää pahalta niin uusi multa ja kastelua ei sitten hetkeen.
No Smulan tykkää kasveista kyllä… hmmm… Omalla tavallaan ![]()
Aattelin leikata Topangasta pari pistokasta juurtumaa, mutta niissä olikin yhteensä ainakin 7 nuppua niin jäivät leikkaamatta.
sitku joskus leikkaat niin liikeniskö pientä pistokasta? ![]()
Mä haluan kiinarin ku näin anopilla tod.isot kiinanruusut,semmoset puskamaiset:)kasvatettu ihan pienestä asti.Voin vaan kuvitella minkälaiset kukat siihen tulee:)otin pistokkaita,mut ei ne säilyny, jos puutarhalta kiinarin kävis ostaan ku ei näytä kukkakaupassa olevan.
No noi puutarhoilta ostetut on noita kasvunsäädekäsiteltyjä, eli eivät kasva kokoa ja aika helposti kuolevat… Kannattaa täällä kysellä niin voi saada kunnon pistokkaita ![]()
Mulle voi tarjota kiinanruusun pistokkaita. Mulla on tällä hetkellä perinteinen kerrottu punainen ja vaaleankeltainen yksinkertainen kasvunsäädekiinari.
Jos joltain liikenee jossain vaiheessa kiinanruusun pistokas laittaa tulemaan kohti Imatraa, niin olisin ikionnellinen! Rakastan kiinanruusuja, mutta jostain syystä en vain saa niitä elämään talven yli.
Raitavomppu! Mulla olisi postarin hinnalla tavall.punakukkainen runsasjuurinen vähemmän-kaunis, mutta pirteä pistokas, jos huolit! Yksityisviestiä tulemaan jos kiinnostaa! ![]()

4.3
5.3
Ensimmäinen itse siemenestä kasvatettu alkoi kukkia. Ikä hänellä on aina tarkasti 2v. Kukan halkaisija on n. 17-18cm. Pölytin sen itsellään joko aatai vaikka iemeniä aikaiseksi. Kyllä tuo kukka ainakin minun silmääni miellyttää
Astetta komiampi kukka, onko sulla se tarantella X joku X joku jo kukkinu?