Kiinanruusu, Hibiscus rosa-sinensis, Osa 1, SULJETTU -> Osa 2

tämmöinen kukka tuli viime kesänä pari vuotta sitten "varastettuun" kiinanruusuun. nyt leikkasin varren poikki ja sain kaksi uutta pistokasta. (jotka nekin on jo varattu) :slight_smile:

Kaunis :slight_smile:

hyvä kun mainitsit niiden olevan varatut, olisin hepittänyt heti…muista minua, kun tulee lisää leikattavaa, olen itse tilannut gommerilta 4 hibiä ja niistä voi kasvaa mielenkiintoisia vaihtareita.

Tuoreimmat hankinnat

Onpa ihanan raikkaat värit. Ja varsinkin tuo pinkki rakastunut

Tossa oranssissa on tosi monta kukkaa samaan aikaan auki. Mistä ostit?

Satu82, linkeistäsi toiseksi alin olisi lähimpänä tuota mun kelt. kiinanruusua… Emizzun kuvaama kukka kuitenkin on vielä näköisempi - onkohan sille omistajallaan lajinimestä tietoa??

Aivan ihanan väriset kiinanruusut Korpikello sinulla. Itse leikkasin ikivanhat isot kiinanruusut ja nyt ne tekee jo valtavasti uutta pientä lehteä.

Roselia, mä katsoin samaa. Kuvien perusteella voisi olla jopa samasta lajista kyse :slight_smile: Ps. varressa on jo juurinystyrät :wink:

Kiinanruusut ostin kukkakaupasta. Ruukuissahan on yleensä kolme pistokasta, onhan se näyttävämpi ja kukkiakin enemmän. Olen irroitellut pistokkaat omiin ruukkuihinsa. Samoin tein viime keväänä kun ostin neljä kiinanruusua, elossa on 11 kasvia, yksi kuoli talven aikana.

Mun uudet kiinarit tullee Hollannista syntymäpäiväks eli toivottavasti 12.4 mennessä :slight_smile:

Mulla on kaupasta hankittu kiinari - kolme samassa. Kannattaisiko ne erottaa toisistaan?

Niina Itse jaoin yhden kaupasta ostetun kiinarin, kylläkin kevät talvella näihin aikoihin, kaksi selvisi, yksi ei selvinnyt.

Tälläinen kiinari kukkii meillä. Nytkin on 4 nuppua aukeamaisillaan.

Pottuvarvas: WAU! Aivan ihana!!

Olkoon siis samassa edelleen. Katsotaan sitten uudestaan, kun noi kasvunsäätelyaineet ovat tuosta kaikonneet…

Minä odottaisin ainakin yhden kasvukauden yli, ennen jakamista

Tänään avasi Topanga ensimmäisen kukkansa

Vau, todella hieno. Saisipa minäkin tuollaisen

Onko tuon halkasija mikä?