Pirteän pääsiäismäinen tuo Topanga. Komea, kertakaikkiaan ![]()
Onpa upea Jutin kiinanruusu!
Oih, mikä ihanuus!
Kauan kiinanruusun yhden kukan kukinta kestää? Mun kiinanruusun kukat kukkivat muutaman vuorokauden ja sitten nahistuvat eli menevät ryppyyn ja alkavat kuihtumaan. Eli taitaa vaan kukinnan elinikä olla lyhyt? Nyt olen antanut lannoitetta ja kastelen säännöllisesti. Kiinarit voivat hyvin ja uusia nuppuja syntyy.
Kyllä kiinarinkukka ei kauaa kestä, se perinteinen kerrottu punainen ei taida kestää ku vuorokauden, mulla on big tango ja siinä kukka kesti 3 vuorokautta ja se on kiinarin kukalle palijon se
Tuo Topanga näkyy olevan ns longlife, koska kukka nyt kolmatta päivää ja vielä ihan hyvä.
Mistä te näitä kiinanruusuja ostatte?
Ilmeisesti jostain nettikaupasta? Missä Suomessa myydään erilaisia lajeja?
Suomessa tuskin on mut ulkomailla on sit senkin eestä, gommer on hyvä paikka http://www.kwekerijgommer.com/
Kertokaahan mulle, kuinka tuo gommerille tilauksen maksaminen onnistuu? Onnistuuko toi international banktransfer esim. nordean verkkopankin kautta?
Jaa, taitaapa tuo onnistua (ilmoitelkaa, jos oon vääräs). Ei muuta kuin kiinaria valitsemaan. Jos joku ilmajoen läheltä haluaa tilaukseeni mukaan, niin yv:llä nopsaan yhteyttä!
Minäkin tilasin Lady Adele ja Eve kiinarit <3
OT: kylkiäisenä osui silmiin kaunis Bougainvillea Donio <3
Mulle iski jo sellainen - apua en osaa päättää -ilmiö. Joanne Boulin olis hieno (onko herkkä?), Eva Paoloni erikoinen, cockatoo:ssakin olis sitä jotain… Hmm.
Mä otin noille toivotun päivän 7.6.2010. Pitäisi sitten olla ainakin jo tarpeeksi lämmintä, ettei yötäkään tarvitse pelätä. Ans kattoo kuinka sitten noiden kanssa käy.
Te jotka ootte aiemmin jo tilanneet tuolta, niin mikä on taimikoko?
Ne on vartettuja n 25-30 cm
Ja varttaminen on mitä? ![]()
Kuvat googlessa kertoikin jo. Mielenkiintoista, kertakaikkiaan ![]()
Näin se mieli muuttuu, kun aikansa tutkii kiinareitten kuvia. Nyt olisin tilaamassa High Voltage:n ja joko Heaven Scent:n tai Flameball:n. Onko nämä teille muille tuttuja?
Mun kiinari on tässä kunnossa,kuinkahan kauan menee että kukkis,lannotan sitä näin keväällä,ja sumuttelen välillä,aika juoppo kasvi on,mutta en liikaa kastele,toivosin että tulis jo nuppuja.
Laitoin omaani mullan vaihdon yhteydessä kanankakkaa ja nyt on noin 8 nuppua ja kukkia kolme.Kuukausi sitten laitoin.Mulla on altakasteluruukussa lisäksi.
Toivotar. En osaa sanoa, koska omasi kukkisi. Itselläni ei ole vielä tänävuonna kukkinut, viime vuonna teki ensimmäisen nupun helmikuun lopussa, mutta se putosi kun en tajunnut silloin tarpeeksi kastella. Mulla on tuo oma lehtienteko-vaiheessa. Ihan järjettömästi puskee uutta lehteä ja haaraakin!!