Kiinanruusu, Hibiscus rosa-sinensis, Osa 1, SULJETTU -> Osa 2

No mut son ihan kostee :smiley: Viittasin tolla siihen etten oo ainakaa hukuttanu

Etkä ole kiikutellut sitä puolelta toiselle tai käännellyt ruukkua??

EHN :frowning: Pössöt kiinarit. Se toinen piristy viimevuonna kun pääsi ulos, mut ei tota tnne tuulee ja tuiskeesee voi viiä

no olet kuitenkin tuonu sen kaupasta kotiin - siinä on tarpeeksi muutosta…

Noi kiinarit on nähty jo -ollaan samassa kerhossa -en osta yhtään enää kaupasta… niille on liian kova shokki vaihtaa kukkivana kasvina maisemaa. Nuo siementaimet on erijuttu ja pistokkaat kun sopeutuvat jo heti pienestä kotiolosuhteisiin". 2 hengissä! :smiley:

Kyssäkaalilta saatu runkopuisen röyhelökiinarin poikanen kasvaa myös runkopuuna ja on kukkinut jo parisen kuukautta aina yhdellä kukkasella… Aina vain ilmestyy uusia nuppuja:) Ihana:)

Yleensä kiinanruususta nautitaan, kun se kukkii. Minä olen tykännyt ihailla kiinariani onnistuneen leikkuun jälkeen, kun uudet lehdet ovat alkaneet kasvaa. Se vaan on niin nätin mallinen ja lehdet ovat kauniin terhakoita, kun ovat vielä nuoria. Kyllä ne hervottomat kukatkin ajallaan sitten ilahduttavat, mutta nätti se on nytkin.

Tälläsiä siemeniä tulossa amerikasta…

Bonnie x Dragon’s Breath 3

Nicky x Copacabana Summer 3

(Persian Rug x Sly Fox)x(Black Jack x Atlantis) 2

Unknown x unknown 2

Hitsi noita teijän kiinareita. Mulla on vaan toi punainen kerrottu ja oranssi kasvunsääde, joka on ihme kyllä selvinnyt talven yli hengissä. Molemmat kasvaa uutta, mutta kukkia ei näy. Keltaistakaan kiinaria ei ole löytynyt hausta huolimatta

Jonille hölöä laitoin.

Argh! Suihkuttelin kiinareita kylppärissä,niin Lady Cilentosta katkes oksa vesisuihkun voimasta!
Eikä niit oksii ole ku kaks! Gommerilta viime syksynä tilattu, kasvu ei ole ollu päätähuimaavaa. Laitoin vesilasiin juurtumaan.

Se Lady tuntuu olevan todella hidaskasvuinen.

American splendor on mun kolmesta parhaan näkönen. Mount shasta on myös kaks oksanen. Onks sul Juti ne nuppuu jo väsänny, tai peräti kukkinu?

Tänä keväänä ei ole ensimmäistäkään nuppua ollut näkyvissä. Lady Cilento ei ole koskaan kukkinut. On ollut ehkä 3v mulla.

Tämä kukkii jälleen. Lapussa luki Luna, mitä se sitten tarkoittaneekin, mutta useamman päivän saan näistä kukkasista nauttia.

Luna tarkoittaa kuuta

Kävin tänään kukkakaupassa teettämässä 95 vuotiaalle sukulais naiselle kukkakimpun. Tuolla kukkakaupassa oli tällainen ihanuus, oli pakko ostaa. Koskaan en ole nähnyt noin valtavaa kukkaa kiinanruusussa. Saas nyt nähdä kuinka onnistun sen kanssa.

Tuli ostettua kaksi minulle uutta kiinanruusua. Tämän kukan nuppu on vaaleankeltainen ja kukka avautuessaan näinkin valkoinen.

Ja se toinen pitäisi olla oranssi kerrottu. Nupun avautumista odotellessa…