Valoa siis on riittämiin. Entä lannoitus? Itse käytän Biolanin nestemäistä kasteluvedessä, en joka kastelulla. Joskus käytin Puutarhan kesää, sitä vaaleanpunaista jauhetta.
Se on altakasteluruukussa enkä ole oikein tiennyt kuinka lannoittaa. Nestemäistä substralia olen sekoittanut muutamia kertoja kasteluveteen.
Joo ei se liikalannoituskaan hyvää tee. Anna kuivahtaa mullan välillä, että lehdet vähän lurpsottavat, "kidutat" hieman. Josko se innostuis kukkimaan sitten.
Hih hih, tuon olen kokeillut (vahingossa) ei auttanut. Voiko altakastelu-ruukkuun laitettavaa vettä lannoittaa samoin kun js pinnan kautta kastelee?
Epäilen, että lannoite voisi olla kova sana.
No en usko että kiinaria kovin helposti vois ylilannoittaa. Pidä välillä taukoa, ja sit taas vähän reippaammin.
Sellaisen neuvon olen saanut altakasteluruukun lannoituksesta että kasvuaikana jokaisella veden lisäyskerralla korkeintaan puolet annostusohjeesta lannoitetta sekaan.
terrasta keväällä ostettu aloittaa toista kukintaansa

Miten leikkaatte kiinanruusua? Iselläni on monta ja kaikki harottaa sinne tänne.
Minä leikkasin kevättalvella runkopuuksi, alaosasta kaikki versot pois runkoa myöden, yläosan versoja vähän typistelin niin, että syntyi tupsumainen latvaosa. Vielä ei ole kukkia tullut, mutta malli miellyttää. Aiemmin on kukkinut vasta syksyllä, joten toivoa on.
Juu minulla kaikki kukassa nyt, mutta kaikki oksat ovat kuin harvaantenni.

Mummelilla on ihana kiinari!!
Mikä on vanhaa kantaa oleva kiinari? Onko se yksinkertaisella punaisella kukalla oleva, vai kuten jotkut väittävät kerrottu punainen? Yksinkertaista punaista tekisi mieleni:) Tuota kerrottua on kolme kpl…
Jos muistelen omaa lapsuutta niin silloin meillä ja naapurissa oli kerrattu kiinari joka oli tiviinpi kun Mummelin kuvassa oleva kukan halkaisia oli 5-7cm ja hieman tummempi punainen mutta mun muisti ei riitä kun noin 40-45vuotta taakse päin.
Eli mikä on vanha kantaa se on vaikea kysymys
Netissä oli näin: Alkuperäisessä kiinanruusussa on kirkkaanpunaiset yksinkertaiset kukat, jonka suppilosta heteet työntyvät voimakkaasti esiin.
luonnossa kasvava on yksinkertainen punainen. mutta olen kuullut että vanhaa kantaa oleva on punainen kerrottu koska se oli ennen hyvin suosittu. jos jossain näkee suuren kiinarin niin se on yleensä lähes väistämättä punainen ja kerrottu.
Variegeta kiinari aukaisi ekan kukan perjantaina.
Jade onko äitee vielä elossa
Mamma voi hyvin, ihime kyllä ![]()
Kaunis mumimyy:)