Kiinanruusu, Hibiscus rosa-sinensis, Osa 1, SULJETTU -> Osa 2

Mut ei se musta kovin paha ollu siihen kokoon nähden…

tagetesille on pistokas sit varattu ekana

Voi kiitos sundae, nyt ei tarvi käydä teil varkais, juu en kiitä =DD!

Jadeliila: niin tietty sen koko vaikuttaa kans hintaan. Harmi ku kaikki isot kaupat on niin kaukana, missaa paljon hyviä kukkia.

Ihana kukkanen sulla, sundae! Kannattais tässä varmaan alennusmyyntejä käydä kattelemassa täälläkin päin...!

Täällä on yksi joka on kiinnostunut näkemään kaikki punaiset kerratut kiinanruusun kukat... Tässä nuput joita itse seuraan tarkkana...!

Voiskohan miljajohannan pallerot olla kastelukiteitä. Olen itsekin luullut ötököitten muniksi. Aika ällöjä ovat.

Tässä pari punaista kerrottua kiinaria:

Kumpikin nimettömiä, toinen ostettu joskus vuosia sitten kukkakaupasta ja toinen saatu vaihdossa pari vuotta sitten. Värit eivät ihan sataprosenttisesti oikein, mutta aika lähellä.

Kastelukiteet ovat geelimäisiä päältäkin päin, mutta jotain värillisiä lannoiterakeita olen joskus kaupoissa nähnyt.

no niin… kiinarit jotka nakkasin ulkoilemaan… on täynnä reikiä… etanahan niitä lehtiä rouskutti…äkkiä piti sisälle tuoda…

No pitihän se kiinari ostaa josta tageteksen kans puhuttiin pari päivää sitten, kahvipakka on rinnalla että osaa paremmin hahmottaa koon, hintana oli 16.90 euroa ( ei ollu sittarin kukkis )

( sori, kuva on aika onneton)

Iso on

Millä hitolla pääsisi eroon tuosta kasvunsääteestä?! Näin Viherpajalla taas kauniita kiinareita, mutta en viitsi ostaa, kun kuitenkin kuolevat heti… :confused:

Hennooko kukaan antaa mulle pistokkaita kiinareista? Mulla on siis perinteinen kerrottu punainen ja sitten yksinkertainen punainen vauva kasvamassa, mutta minua kiinnostaisi esim. keltainen kerrottu kiinari. Muutkin värit ovat toki tervetulleita :slight_smile:

En millään päässyt eilen kukkakaupasta ulos - ilman näitä:

Minäkin ostin tuon omani Viherpajalta viimekesänä,eikä millään suostu kasvamaan tuosta enenpää tähänkin on ilmeisesti käytetty kasvua tyrehdyttävää ainetta,otin siitä myös yhden verson joka kyllä juurtui mutta ei kasvattanut yhtään uutta kasvua lopulta sitten kuukahti.onko ees toivoakaan et vielä lähtis kunnolla kasvuun ,vai pitäiskö heittää roskiin vaan.

Jos tuo olisi mun ja haluaisin sen säilyvän niin istuttaisin pienempään ruukkuun, leikkaisin muutaman isomman ja vanhemman lehden pois ja muovipullo tms. päälle...

Roselia minäpä lähdin siltä istumalta tekemää tuumasta toimeen,mitähän kummia helmiä juurakosta tuli kun ravistelin kaiken vanhanmullan pois juurilta oli keltaisia ja sinisiä pieniä palloja aivan rungon ja juuriston tyvessä aivan paakkuna runkokin oli siltä kohtaa aivan mustanruskea.olisko niin että syy onkin niissä helmissä ettei kukka kasva.nyt sen sitten näkee kuin käy, laitoin muovihupun päälle.

Olikohan "keinotekoisia" pallukoita...? Tiedä vaikka jollakin olisi ollut pätevämpiäkin neuvoja, oli vaan ajatus miten itse tekisin. Toivottavasti nyt sitten piristyisi ja alkaisi kasvamaan kunnolla! :)

Eilen ostettu kiinari aukaisi nyt yhden nupuistaan, on se ihanan keltainen

Ihana. Mulle on tulossa siittä kimpasta kirkkaan keltainen kiinari jonka kukkien halkaisija on 22cm.